Perfetti Sconosciuti Alba Rohrwacher



Perfetti Sconosciuti
2016
imdb:76

Yılın İtalyan Filmi

Yılın en iyi avrupa filmleri arasında...

Tek mekanda diyalog tadında geçen filmler...

Bir sofra etrafında muhabbet olarak geçen filmler...

Tiyatro'dan alıntıymış hissi uyandıran filmler....

Filmin mottosu "Telefonlarımız bizim kara kutularımız"



* Uzun zamandır birbirlerini tanıyan dört dost birisi hariç eşleri ile birlikte bir akşam yemeğinde buluşurlar. O gün ay tutulacaktır ve hep beraber selfi yapmayı planlamaktadırlar. 
Yemek sırasında babası bir doktor olan ve bir doktor ile mutsuz bir evlilik geçiren kadın bir oyun fikri ortaya atar. Oyun çok tehlikelidir. Telefonlar açık kalacak - ve gelen mesajları ve aramaları herkes duyabilecektir. İlk aramadan itibaren herkes gerilmeye başlar...

* Filmin en güzel sahnesi Baba'nın kızına verdiği tavsiyenin olduğu bölüm.

"Eğer ileride geriye dönüp baktığında yüzünde bir tebessüm bırakacağını düşünüyorsan durma yap. Ama içinden gelmiyorsa, emin değilsen o zaman boş ver. Çünkü bol bol zamanın var."

Tamamı:
- Merhaba canım. İyi misin?
- Merhaba baba. Evet iyiyim. Konuşabilir miyiz?
- Evet tabi ki. Dinliyorum. 
- Sana nasıl söyleyeceğimi bilmiyorum ama Gregorio'nun anne babası şehir dışında. O da gece kalmak için evlerine davet etti. Baba orada mısın?
- Sen ne dedin peki?
- Bilmiyorum, istiyorum. Ama gece olmasını beklemiyordum. Eğer gitmezsem bana bozulabilir. Sence ne yapmalıyım
- Sen ne dedin peki?
- Sırf o sana bozulmasın diye gitme. Tek nedenin bu olamaz. 
- Değil tabii ki...
- Benim de bu duruma çok sevinmemi bekleme.
- Hadi ama baba...
- Ama söylemek istediğim bir şey var. Bu son derece önemli, hayatın boyunca unutmayacağın bir an.
Yarın arkadaşlarına anlatacağın bir şey değil sadece. Eğer ileride geriye dönüp baktığında yüzünde bir tebessüm bırakacağını düşünüyorsan durma yap. Ama içinden gelmiyorsa, emin değilsen o zaman boş ver. Çünkü bol bol zamanın var.
- Bir şey diyeceğim.
- Ne.
- Boş ver.
- Hayır söyle...
-Bugün sen bana o prezervatifleri verince çok utandım. Ne tarafa bakacağımı şaşırdım. 
- Onları kullanmanı istemedim... 
- Niye verdin o zaman... Bence biliyordun. Altıncı his var sende. 
- Hiç böyle bir şey yapmamıştın... Neyse... 
- Gregorio'nun evine gidersem anneme Chiccalarda kaldığımı söylersin.
- Neden ona söylemiyorsun?
- Neyi?
- Gerçeği.
- Delirdin mi sen? Annemi biliyorsun. Beni hiç dinlemiyor, kızıyor sadece.
- Biraz sabırlı ol.
- Biraz değil çok sabır gerekiyor.
- Tamam, çok sabırlı ol.
- Ama bence denemeye değer. Çaba göster.
- Anneme o kadar âşıksın ki, ne kadar şirret bir kadın olduğunu göremiyorsun.



* Bir meme büyütme fiyatına iki tanesini de yapıyormuş.

Ağır Spoiler

**************************** Spoiler *******************************************

* Filmin sonunda tüm olanların yaşanmadığını anlıyoruz. Doktor filmin akışı içerisinde beyaz bir
gömlek giymiş ve telefon gerilimleri sırasında üzerine dökmüş yeni gömleği ise mavi renktedir. Herkes arabasına mutlu bir şekilde gider, sofraya kilotsuz gelen misafir abla eve gider gitmez kilodunu giyer vb...
Gene de tırmanan çatışmalar ve gerilim iyi kurgulanmış diyaloglar çok başarılı kaleme alınmış...



* Film bir aldatma şakası ile başlıyor... Ben bu kadar derin bir aldatma telefonu ile başlamasına şok olmuştum... Şaka olduğunu öğrendikten sonra film kendi ritmini tekrar buluyor.... 

Filmin Hatunu:
Alba Rohrwacher
Glück'teki performansını merak ettim...
imdb63




Hiç yorum yok: