"Alacakaranlık" konseptinde en iyi film


Man From Earth (2007)
Dünyadan gelen adam


imdb:82 (5000- 2500- 2500)
z905080025
* Alacakaranlık kuşağı konseptinde filmler
= The Skeleton Key (2005) imdb:65 (2000-2000-4000)

= mükemmel olmaya ramak kalmıştı
Lost Room (TV-filmi) (2006) imdb:84 (2000-1500-1000)

kötü alacakaranlık kuşağı konseptine örnek:
= The Butterfly Effect (2004) imdb:77 (15 000 15 000 20 000)
=Premonition (2007) imdb:56 (1500-1000-1500)
= The Number 23 (2007) imdb:62 (5000-2500-5000)

alacakaranlık kuşağı komedi türü:
La Chevre (1981) imdb:72 (250-200-350)
Pure Lock (1991) imdb:49 (150-50-150) kötü şans üzerine alacakaranlık filmleri var... X Files'ın bir bölümünde süper şanslı adam konsepti işlenmişti...


= 12 öfkeli adam (Tek bir odada geçen filmler)

* Adamı Ateist yapar böyle filmler ...

* Koca bir filmi kelime esprisine bağlamak...

Filmin konusunun özeti gene bir filmden bir espriyle:
- John Oldman bize 14 000 yaşında olduğunu itiraf etti...
- Yapma John en fazla 900 gösteriyorsun!

* 14 000 yıl divanelikte sadece John Oldman diil
Ali Ekber Çiçeğin "Haydar Haydar" ının da gezdiğini unutmamak lazım...

* Senarist Jerome Bixby daha önce hem alakaranlık dizi kuşağında "The Twilight Zone" hem de "Star Trek" tv dizisinde yazdığı ölümsüz adamın hikayesini burada daha da geliştirerek mükemmelleştirmiş...

Bu filmde de kendine gönderme yapmış... Zenci prof: "Akıl sağlığım için gidiyim Uzay Yolu izliim" diyor.

* Jerome Bixby ilk resmi alacakaranlık formatı filmi olan Twilight Zone: The Movie 3. bölümünün senaristi aynı zamanda... imdb: 63 (500- 50- 1000)

*2007'nin sıradışı filmi...
Sıradışı Filmler: Dogville, Cube, John Malkovich olmak, Kayıp Otoban...

* Adam, Van Gogh'un arkadaşı, Buda'nın öğrencisi, Colomb'un gemisine binmiş, "isa" kısmını hiç sorma... Prof haklı "Pekii Elvis'te sen miydin?" demekte !

* Maden İsa'nın söylevinde Buda'nın izleri var, bunu değerlendirdin... Keşke Buda'nın söylevindeki Platon izlerini de şeettirseydin de o bilgileri de ona ben taşıdım deseydin ... Komik olurdu... Bu Hint Fakiri meselesini de gene antik yunan'da doğaya uygun yaşayan Diojen'den falan şeettirdim dese mesela... (Platon reenkarnasyona dair şöyle bir inancı vardı: Bu yaşamında yaptığının kötülüklerin cezasını bir sonraki yaşamında çekersin... Elde ettiğin bilgi hatırlamaktan öte birşey diildir ... ) Hırıstiyanlığa ve Museviliğe sokar, hinduluğada sokup çevirmiş olurdu ama mualesef yazarımız Hindu dininin epey bir etkisinde kalmış...

* Filmdeki devamlılık repliklerinden biri: "Herşey mümkündür"
* Alt Maglenen Çağı
Paleolitik çağ

* Biz o çağdaki insandan daha fazla uzadık...
- Yırtıcıları uzun otların arasında daha iyi görmek için
- İnsanın uzaması ve incelmesi onu sıcak iklimlerde sıcağın vücudunda daha iyi yayılmasını sağladı...

*O dönemde yaşayan insanda zekiydi... Sadece çok az şey biliyordu...

* Biolog: İnsan vücudu 190 yıl yaşamak için yaratılmıştır... Aslında bütün vücut hücreleri yenilenir... Mesela Pankreas 24 saate bir yenilenir... Mide ise andan 3 yılda bir yenilenir... 7 yılda tüm hücreler yenilenmiş olur... Ama bu zamanla sekteye uğrar... Hücre atıkları dolmaya başlar... Yavaş yavaş kendimizi zehirleriz...
Yani çok iyi bir bağışıklık sistemimiz olursa ölü hücreler çabuk atılır ve çürüme tamamen durur...
* Bir çağın hayali bir sonrakinin gerçeği olmamış mıdır?

* Colomb- pastör... Onlardan önce Aristarchus vardı...

John Oldman: Colomb'un gemisinde ben de vardım... Denizin bir şelaleye dönüşeceğine inanıyorduk... düşüceğimizden korkmadık diil (Eee hıristiyanlık öğretisinin bir yalan olduğunu sen söyledin- Klisenin bir mit'inden neden korktun ki... Çelişki...)

- Biz bi yerden düştük ama
- Biz gelmeden önce Yeşil JW mi içtin sen!

- Mezepotamyadan sanırım çıktım yola Her on yılda bir yer değiştiriyorum
Başta hiç yaşlanmadığım için beni lider yaptılar... Hiçkimseyle döğüşmeden liderliği ele geçirmem çok işime yaradı... Sonra onların ömründen çaldığımı düşündüler...
- Vampir mitosunun tarih öncesi dönemi böyle açıklanır

- Hiç o dönemlerden bir dil biliyor musun?
(bir kadına güzel olduğunu anlatma baabında ıslık çalıyor sonra da dilinle tık tık sesi çıkarıyor)

Britanya adalarını görürdük.. tabii onlar kopmadan önce...

(dünyanın en tehlikeli coğrafyaları bunlar olması gerekmiyor mu...Boğazlar gibi)

Pleistesen döneminde buzullar eridi ve sular yükseldi...

Şehirlerde oluştukça hayat benim için daha zor olmaya başladı...
Hamur Abi :) döneminde Babil'liydim...

Fenikeli olarak ilk denizlere açıldım...

Sonra doğuya gitim... Şükür Buda zamanı Hindistana ulaştım...
Buda bendeki gizemi çok çabuk anladı... onun öğrencisi oldum...

* Bir felaketten kurtulan insan gibi hiç hissettin mi... (kısa sürede ölmemesi)

- İnsanları hep aynı hataları yaptıklarını gördüm bu bana hep acı verdi...

(filmin sonuna gönderme Psikiyatrist : ben babama dair hiçbişii hatırlamıyorum)

- Belkide Vampirsin

Salak kız olması hikayeyi güzelleştiriyor: Dinazor bir hayvanın oldu mu?
- Onlar benden çok çok önce yaşadılar...

*Ortaçağda klise yıkanmayı yasakladı... Tanrının kirini atmak günahtır dendi...
Ortaçağa kadar insanlar yıkanmayı severlerdi zaten!

* Tanrıya inanır mısın
Laplace'in dediği gibi: Böyle bir hipnoza ihtiyacım yok!

* Musa Misis (maysis) adındaki bir suriye efsanesine dayanır...
Bütün benzer hikayelerinde suya bırakılan bebek, yılana dönüşen sopa ve ikiye ayrılan su vardır...

* Havariler: Onlar hiç olmadı... Balıkçı Peter... Tamam o birinden doğru düzgün balık tutmayı öğrenmiş olabilir...

* Efsane o kadar kalın bir örtüyle örtüldü ki...
Gerçek çok basit: Budadan çok şey öğrenen biri batıya doğru yola çıktı... 500 yıllık yolculuğu boyunca çok düşündü... Eturyalı oldu... Batıya geldiğinde ROma denen ölüm makinasıyla karşılaştı... Doğudan öğrendiği bir kaç yöntemle insanları iyileştirdim... İnsanlar onu sevdi... Roma kendisine karşı birisini idam etmeye karar verdi.. Onu çarmağa gerdi... Doğudan öğrendiği metebolizmasını düşürme meditasyonuyla kendini ölü sandırdı... Mağaraya götürdüler... Yaraları kendiliğinden iyileşti... Orada uyandı... Onu oraya getirenler yeniden doğdu sandı... Bla bla...

- Tanrı...
- Ben büyük bir ustam olduğunu söyledim... Ama o Budaydı...
o kadar hikaye uydurdular ki içine gerçek mesajım anlaşılamadı...

ismim ibranicedeki Yohanna ile karıştırıldı (tanrının bağışlayıcısı) Yunanca iyeysus, Latince yeysus... En son ortaçağ latincesi jesus dedi..
- İsanın çocukluğuna dair bi sürü hikaye var...
- Tarih boşluklardan nefret eder...

İbranice Yunanca latince... sonunda Kral James incili oldu...

size 100 kelimelik yeni bir ahit verdim:
-10 emiri de tek kelimeyle anlatablirsin
"yapma yapma yapma yapma... yapma..."

10 emirdinde Hammurabi kurallarının moderleştirilmesinde başka bişii diil

- Eski Ahit korku ve suçluluk satar...
-Yeni ahit şairler tarafından düzenlenmiş bir ahlak öğretisi gibidir...
- Karım Kuran-ı kerime inanır, kızım hindu, oğlum bilimci, ben yahudiyim... evimizin salonunda din savaşları için yeteri kadar yer var...

Yaşa Ve Yaşat...

:) İsaya herşey dediler, sarı saçlı, uzaylı , hintli, zenci... ama mağara adamı... hiç denmemişti

Mesih hikayesi (Krisna) herküle dayanır... Herkül bakire Alcmene'den doğmuştur... Babası tanrıdır: Zeus... Kurtarıcı kelimesi de Yunan Mitinden gelme : soter...

Tanrıyla Paganı nasıl karıştırırsın..
-Bunlar sadece isadan 1000 yıl önce söylenmiş şeyler...

ilk havariler güzel kelamlarımı bi sürü ibrani kökenli pagan hikayelerle doldurdular...

Aslında bu hikayeleri atsan temelde İsanın söyledikleri "iyi yüreklilik, hoşgörü ve kardeşlik" üzerine... pek de Buda'dan farkı yok...

Psikiyatrist: burada onu kıskanmayan yok mu ya da nefret etmeyen...
(karısı yeni ölmüş )

- yağmur yağacak
- hayır yağmayacak... kokusunu almıyorum...

- ne tavsiye ediyorsun
- bir çok toplum gördüm yok olan... Bu bizim doğayla uyumumuza bağlı...
- Elimize yüzümüze bulaştırdık...

- Voltair ilk evren patlamayla oluştu demiş... Göte gökteki spiralden bahsediyor... Biz buna şimdi galaksi diyoruz... Bilimin ilk nemaları sanatçılardan gelmesi ne enteresan...

- Ama Hıristiyanlık 2000 yıllık bir din
- Mısırlılar "isis" e kaç yıl inandılar pekii ya da sümerliler "iştar"a
rsm: sümer tanrıçası iştar

* Gruba Travma: Tur bitti herkes insin...
Bizi makaraya mı aldın ...
Beni siz yönlendirdiniz... Ben sizin oynunuzu oynadım..


Salak kız: soyadın kelime esprisi gibi... Oldman...

Çin kutu hediyesi gibiydi.. açtıkça bir kutu açtıkça bir kutu....

Filmin sonu: beni kutulardan kurtardığın için sağol... Boşluğu hissedebiliyorum... Özgürlük...

Bir sürü ismim oldu... Espri isimlerimi seviyorum... John T. Partee
(Belçikada evrakta düzenleme yapmaktan hapis- bi kaç kere kendi oğlum olduğumu söyledim)
Sen benim babam olamazsın... Harvırtta kimya öğretmedin sen hiç..
oğlu kollarında ölüyor...

* Mantıksız demişler... Kalp krizi geçireceğini bilmeliydi... olaylar spontan gelişiyor...
Eski fotosunu göstersin... Adam bunu söylemek istemiyor ki... Zaten pişman oluyor...

En çok bunu yazmasından korkuyor dostları... Aptal durumuna düşürdüünden...

Ne güzel demiş Barış Manço John Oldman için...
-Hemşerim memleket niree?
- Bu dünya benim memleket :)

ekşiden:
Peki muhammed kim? müslümanlık ortaya çıkınca gidip baktın mı kimmiş bu adam diye? veya o da mı sensin?" ah ulan ah, sorulmaz mı be, nasıl bir cevap verecekdi acayip merak ettim şimdi bak. gerçi aşırı uç müslümanların tepkisini çekmenin de lüzmu yok, adamlar iki karikatür yüzünden neler yaptı, herif orada gidip "ya muhammed de düzenbazın biriydi" dese o yönetmen de senarist de başrol oyuncusu da bok yoluna gider ben söyleyim...

Anıl'ında No country for an old man esprisi de çok iyiydi...

Edebiyatta:
= Oscar Wilde'ın sonsuz güzellik ve gençlik dileyen Dorian Gray karakteri (portresi onu sürekli eleştiriyor)
= Tom Robins'in ölümsüzlüğün sırrını verdiği Jitterbug Perfume (parfümün dansı) kitabına benzer bir hikaye; pan- pancar ... Koku- Simyacı karışımı bir hikayesi varmış...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.