Benim Dünyam

Benim Dünyam 2013
imdb7.4

Black 2005 filminin birebir kopyası
imdb:8.3
"Hintlilerin bir baş yapıtını alıp kamera açılarına kadar birebir uyarlamanın Türk Sineması'na nasıl bir katkısı olabilir ki. Bu oyunculara dublajını yaptırıp gişesine güveniyorsan tüm Türkiye'de sinemalarda oynatsaydınız. "
dedirten ve bundan dolayı prim verilmemesi gereken filmdir.



* Madem engelliler için çektiniz, körler ve sağırlar için özel seanslar yapılır, Alt yazı ve sesli betimlemeli versiyonlar hazırlanır ve özürlüler için özel gösterimler düzenlenir. O da yok! Oolm siz bu filmi niye çektiniz o zaman, demezler mi adama!





* Madem bu film bir copipast'tır, o zaman ben de bu film için yazılmış en iyi eksi sözlük eleştiri yazısını buraya aynen aktarıyorum.

Yazar: Slayerbuffy


"engellileri konu alan tüm filmlerde gördüğüm bazı klişeleri barındıran film. dört yılını zihinsel

engelli öğrencilerle geçiren bir öğretmen olarak gerek hollywood gerek dünya sinemasında engellileri anlatan filmlerde hep aynı bakış açısına rastladığımı belirtmek istiyorum. nedense tüm bu filmlerde engelliler müthiş başarılar gösteriyor, mucizeler gerçekleştiriyor ve böylece hem çevresindekiler hem aileleri onların "değerini" anlıyor. engellilerin değerli olması, sevilmesi için olağanüstü başarılar göstermesi mi gerekiyor? bu çocukların çoğu hayatları boyunca konuşamayacak, yürüyemeyecek, daha pek çok şeyi yapamayacak. bu durum onların sevilemez olduklarını mı gösterir? bazı öğrencilerimin aileleri maalesef çocuklarının durumunu anlamaktan öylesine uzak ki. üstün başarılar beklentisiyle çocuklarının öncelikli ihtiyaçlarını görmezden gelen ailelerle karşılaşıyorum. istemsiz kasılmaları olan bir öğrencime "deli deli hareketler yapıyor hocam istese yapmaz" diyen bir anne çocuğuna daha fazla yüklenmesin diye uğraşıyorum. bu tür filmlerin yansıttığı bakış açısının da çok faydası olmuyor. benim güzel çocuklarım her haliyle sevginin en güzelini hak ediyor.
black filmini izlediğimde gördüğüm bir itiraz noktam vardı. benim dünyam'da da bu durum aynen korunmuş. filmdeki eğitimcinin yönteminde eleştirilecek nokta çok fazla. engelli bir çocuğun bazı şeyleri öğrenmesi kolay olamaz. çocuk mutlaka zorlanacak düşüp kalkacak ama filmde anlatıldığı şekilde değil."

https://eksisozluk.com/entry/38069695

Hiç yorum yok: