kaderimin efendisi de benim; ruhumun kaptanı da

invictus
http://www.nazliyar.com/nazliyar/fresimler/Invictus%20%E2%80%93%20Yenilmez%20Altyaz%C4%B1l%C4%B1-tarih-30.12.2009.19.52.59.jpg
invictus imdb75

* latince yenilmez...

* bir yükseliş hikayesi...
ülkede barış, huzuru ve affetmeyi bir şampiyona etrafında başarılması kurgu bile olsa harika bişii... Sözde Mandela ülkesindeki ırkçılığı rugby ile bertaraf emiş... gerçek ise süper bir başarı hikayesi...

* Zencilerin futbol oynaması, beyazların rugby yapması, bu çelişki...
Zencilerin kendi milli takınları yerine ingilizleri tutması...

* Kaptana verilen 4 bileti ailesine verirken, 4.kime bakışmaları arasında aileden sayılmayan ama bööle bööle aileye giren zenci hizmetçinin ağladığı sahne filmin zirvesiydi... duygu patlaması yaşadık...

*kendim değişemiyorsam başkalarının değişmesini nasıl beklerim

* bütün hepsinin isimlerini bilmesi...

Filmin anlamlı şiirinden: william ernest henley

teşekkür ederim tanrılara
fethedilemez ruhumu verdikleri için bana.

kaderin zalim pençesinde
ne ürktüm ne de bağırarak ağladım
talihin sopası altında
kanlı ama eğik değil başım

kaderimin efendisi de benim;
ruhumun kaptanı da

Hiç yorum yok: