Filmin adı dogma ama bu kadar mı tabuların üzerine gidilir!

Yılın Farklı Komedisi:
Dogma imdb:73 (20 000 15 000 20 000) 1997
= ince esprilerle hıristiyanlığı irdeleyen (din hicvi) filmler
(Life Of Brian)
*tanrıyı oynayanlar toplamam: Alanis Morissette
* Filmin başındaki yazı mükemeldi... Ornitoreğin geçtiği ikinci mizah zımbırtısı:
"Atilla Atalay'ın ornitorenk hikayesi"
Epik:
* Film aşırı dincilerin protestolarına neden olmuş bir sinema önündeki protestoculara kevin smith'te katılmış ve kendi filmini protesto etmiştir...

Filmdeki Epik espriler:
İşinden kovulan Azrail: Ben günahkarı bir mil öteden tanırım...
İzleyici Melek (o da kovulmuş): Oolm gelmiş geçmiş en iyi film diye de Krush Goove demiştin... Ben E.T. dedim ve kazandım...

ilham Perisi (salma hayek) stiptizcilik yapıyor:
20 en iyi filmin 19 u bana ait... (evde tek başınaya laf sokuyor)

Yukardan adam düşüyor (uçaktan atılmış olabilir con air gibi diyor)

- Ne bu kıyafetler bu si.tir boktan piano filmi mi bu ki!

* Bileti yoktu esprisi = indiana jones 3 te de vardı...

* 13. havari zenciyim de o yüzden benden bahsetmiyorlar... Ama isa da zenci...

* Cennetten kovulan iki melekten bartleki ve loke'nin Allah'ın sabrı için attığı trat mükemmel...

* inanç su benzetmesi...

* Tanrının bir planı var diyen anneye peki ya benim planlarım... Bunları hiç umursamadı mı tanrı!

Kadın Doktor: Sizin orada ne işiniz vardı.. (kürtaj kliniğinin önünde bunu kurtarıyor silant bobla sırık küfürbaz)
Jay: Kürtaj kliniğin önünde hatun bakmaya geldik... En azından sik..ken olduğu garanti...
(abaza esprileri)
Kadın: New Jersey'den illinois'e neden geldiniz?
Jay: John Hugnes ibnesi yüzünden?
Kadın: 16 Candles John Hugnes mi?
Jay: Adamın bütün filmleri neredeyse: " Sixteen Candles , The Breakfast Club , Pretty in Pink , Weird Science" buranın bir kadabasında geçiyor... Hatunlar güzel ve hiç torbacı yok... Biz de buraya gelir hem zengin oluruz hem de mala vururuz dedik...

* Amuda kalkarak bahçede dolaşan tanrı!
Seks düşkünü bir peygamber!

*Ben Affleck'in:
Kalabalığın arasından konuşarak gelmesi
"Beni kızgınken sevmezsin" demesi, polisin boynunu kırdığı sahne iidi

- isa'yı tanıyor musun
- evet, o dallamanın bana 12 dolar borcu var!

- onlar cehennememi gönderilmişti!
- hayır daha da kötüsü wisconsin'e!

- tanrı yalnız ama matraktır. gerçekten iyi bir mizah duyguısuna sahip. mesela seksi alalım. tam ortasında insanların yüzlerinin aldığı şekilden daha komik ne var ki?
- seks cennette bi şaka mı?
- valla benim anladığım kadarıyla daha çok aşağıda burada bir şaka...

- Tanrı'nın sesini duysaydın aklını kaçırırdın ve kalbin patlayıp göğsünden fırlardı. bunu anlayana kadar beş tane adem harcadık...

Cebrail: Bu tanrının sesi...
Jay: Tanrının sesi mi... Gerisi nerede peki!

Hiç yorum yok: