Demir Leydi

The Iron Lady 2011
imdb62

Filmde duyduğum çok güzel bir tespit idi bu cümle...
Ne kadar bireyselleşmeye doğru gittiğimizi anlatan:

"eskiden bir şeyler yapmaya çalışırdık;
şimdi ise birisi olmaya çalışıyoruz."

Ve filmden bir diyalog, Demir Leydi doktorun sorusunu ağzına tıkar:

Doktor: Peki, kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Demir Leydi: Nasıl hissediyor olabilirim? insanlar artık düşünmüyor. sadece hissediyor.
 "nasıl hissediyorsun?"
Bu konuda hiç iyi hissetmiyorum. Biliyor musun, bizim neslimizin en önemli sorunlarından biri hissettiklerine düşünce ve fikirleden daha çok önem veren insanlar tarafından yönetilmek.
Düşünce ve Fikirler... Benim ilgimi çeken bunlar. Bana ne düşündüğümü sor.

Doktor: Ne düşünüyorsun Margaret?
Demir Leydi:
Düşüncelerine dikkat et, bir gün sözün olurlar
Sözlerine dikkat et, bir gün hareketin olurlar
Hareketlerine dikkat et, bir gün alışkanlığın olurlar
Alışkanlıklarına dikkat et, bir gün karakterin olurlar
Karakterine dikkat et, bir gün kaderin olur

"Ne düşünürsek o oluruz" babam böyle derdi.
Ve ben iyi olduğumu düşünüyorum.

- spoiler -

* Bu İngilizler kendilerinden her sene bir biyografi çıkaracaklar ise yandık...

Hep bir "iyi atatürk biyografisi" çıkaramadığımıza hayıflanırız...
Bunun için önünüze kurgu için kullanacak orjinal fikirler üretmelisiniz...
Bu filmde kurgu, sütün fiyatı, fincan bulaşığını yıkamak, inci kolye gibi basit şeylerdi...
Bir seyirlik mizah karakteri yerleştireceksiniz: burada eşinin halüsinasyonlarında yaptığı gibi...
Alegori, erkek ayakkabılarının üzerine devrilişi gibi... Bir kaç tane daha vardı...


Hiç yorum yok: