1988 Yılında Türkiye Sinemalarından Kimler geçti

88 Ocak

1 Süpermen IV imdb:33
(kardeşimi anıl'ı bu filme götürmüştüm... Çınar Sinemasındaydı... Gözlükçü - ehliyet kursu reklamları olurdu film başladan önce o zamanlar... Kardeşim tiyatroyla karıştırmış süpermeni nasıl uçuracaklarını sormuştu... Hatta başta ip kullandıklarını düşünmüş...)

2 Predator Yokedici imdb:77
(orkun bu filme 7 defa falan gitmişti)

3 Tutku Suçları imdb:59
(Kathleen Turner ablamızın fora filmi- Sanırsam adaşının Bunielle çektiği bir filmin ABD versiyonu... Filmde fermuarlı bir kırmızı donu vardı diye hatırlıyorum... Mahallede "ooo fermuar taktırmışsın" şeklinde argoya düşmesine neden olmuştu...




O hafta vizyona yerliler:
Yer Demir Gök Bakır- Zülfü Livaneli sinematurk:88
Bez Bebek-Hülya Koçyiğit sinematurk:75
Biri Ve Diğerleri - Tunç Başaran sinematurk:75
72.Koğuş - Kadir İnanır sinematurk:79
Çark Tarık Akan sinematurk:60
Kızımın Kanı - Tarık Akan sinematurk:51
Cennet Gözlüm Orhan Gencebay sinematurk:72
Gökyüzü Sinan Çetin sinematurk:75
Kalbimdeki Düşman Cihan Ünal sinematurk:70
Yakışıklı Kemal Sunal sinematurk:66
Papatya (serpil çakmaklı) vurmayın/yıkılmak yok öyle (emrah)
Ya benimsin ya toprağın (ferdi tayfur)


Kötü ABD Filmleri:
Hawai Macerası-Hard Ticket To Hawai
Ninja 3 ve Ninja İnsan Avcısı
Bükülmez Kılıç (bunları bulamadım)

88 Şubat
Ayın Avrupa Filmi:
La Historia Oficial - Resmi Tarih (1985) imdb:78
Nasıl Olmuşsa bir arjantin filmi vizyona girmiş...
Bunun sebebi 86'yılının en iyi yabancı film oskarını alması,
Cannes, Berlin ve Toronto film festivallerinden ödüllerle dönmesi olabilir mi?
Yani o kadar ekstrem bir vaka-i vak vakiye... Keşke o zaman sinemada böyle filmler izleseydim... Mamafih izmire geldiğini sanmıyorum... Bu kadar omzunda yıldız barındırsada!







The Women in Red - Kırmızılı Kadın
imdb:54
150
100
250
Gene Wilder
Amerikalılarda Fransızlardan araklamışlardır bu filmi:
Un elephant ça trompe enormement
imdb:68
50
50
100

Eee bizimkiler durur mu? Bi kopyasını da biz çıkarmışız
Aşık Oldum sinematurk:79
Filmden Unutulmaz Gag: kör taklidi yapan adamın barmeni deli ettiği sahne...
Ben Ata bindikten sonra eve gelen Şener Şen'e de çok gülmüştüm...

Ben bizim kopyamızda hababam sınıfının unutulmaz kıkır kıkır gülen alt sınıf elemanını sevmiştim... Şener Şen'i çileden çıkarıyor... Bizim kopyamız diğerlerinden iyi gibi... Lakin neden Türk Sinemasının büyük yönetmeni Ertem Eğilmez böyle şeyler yapmış anlayamıyorum...



O hafta vizyona giren yerli yapımlar:
Selamsız Bandosu - Nesli Çölgeçen sinematurk:83
Kadının Adı yok - Atıf Yılmaz sinematurk71
Afife Jale - Müjde Ar sinematurk69
Çil Horoz- Hülya Avşar sinematurk73
Ana Yüreği, , Gülüm Benim (ibo), Hüküm ,
Menekşeler Mavidir (Kadir İnanır), Nazlı ile Emir

Bulamadım: Bomba, İşkence, Katliam, Kızlar Yardıma Koşun, Ninja Kuvveti, O kadın

88 Mart
Crocodile Dundee - Krokodil Dundy (1986)
Bu ne ya, türkçeye diil ingilazcaya çevirmişler!
imdb:64 (1000 1000 3000)
Benim çok güldüğüm filmlerden biridir... Harika espriler vardır... Bir barda hayvanların özelliklerini abartma esprileri mesela...
Bir de şu repliği hiç unutmuyorum:
- Burada sorunlarınızı nasıl çözersiniz
Crocodile Dundee: Johny'ye söylersin... O da herkeze anlatır... Böylece sorun morun kalmaz
İkisi o kadar iyi değildir:
Crocodile Dundee II (1988)
imdb:50
(500 - 750 - 1000)




Raizing Arizona - Arizona Junior (1987)
imdb:75 (6000- 6000 - 10 000)

iyi bir komedi

Coen Kardeşler

Coen kardeşleri keşfettikten sonra izlediğim bir film...


Novecento- 1900 (1976)
imdb:76 (1500 - 1000 - 1500)
Bernardo Bertolucci
Robert De Niro
Gérard Depardieu



Valentino Returns- Gençlik Tutkuları imdb:52



Şimdi farkına Vardım... Andy Sidaris adındaki video filmler oynatan bir kazmanın tüm filmlerini bi yerli dağıtımcı almış ve bize kakalamış... Nasıl kötü filmler anlatamam... Birinci haftada Hawai Macerası Bu hafta Malibu Express... Sanırsam Ninja serisiyle beraber üç film birden matinelerimiz devamlıdırlar için getirtilmiş... Çünkü bu ay da bi ninja filmi vizyona girmiş:
Ninja Güneşin oğlu Kuo Ren Wu'nun filmleri olabilir
Kötü ötesi ya... Dönem işkencelerine alınabilir... Sonra bu memlekette neden doğru düzgün filmler üretilmiyor diye serzenişte şeettiriyoruz...

Hafif Erotik Filmler:
Park Kızı Hanna D.
imdb:27
Hanna D. -
La ragazza
del Vondel Park
(1984)



Bulamadım: Ateşli- Büyük Silah - Gece Yarısı - Öfke - Şehrin Kralı - Vahşi

O hafta vizyona giren yerliler:
Kaçamak - Başar Sabuncu (Çetin Tekindor - Müjde Ar) sinematurk:74
Ateş Böceği - Tarık Akan sinematurk:72
Küçüğüm - Kadir İnanır sinematurk:71
Bir Avuç Gökyüzü - Zuhal Olcay sinematurk:75
İnatçı - Kemal Sunal sinematurk:78
Biz Doğarken Gülmüşüz - Erol Köse sinematurk:79
Av Zamanı - Erden Kıral sinematurk, Canevimden Vurdular, İşte Kadın sinematurk:64- Sevgiye Hasret (Serpil Çakmaklı)
88 Nisan

The Last Emperor Son İmparator (1987)
imdb:78 (3500 - 3500 - 5000)
Bernardo Bertolucci
* Biografi * Tarihi bir gerçeğin anlatılması
* Hafif bir alacakaranlık kuşağı tadında finali
(çekirgeyle kurgulanmış bir final)

Bu film sayesinde bir şeyi çok istedim...
Pekindeki yasak kenti gezmeyi...
Google earth'den baktığında çin seddi konusunda hayal kırıklığına uğruyorsun ama yasak kenti görünce de "aha uzaytan görünen insan yapımı tek şey budur" diyorsun... Tek kelimeyle muhteşem...

* Kürşat, babası bu filme götürmüş ilk... O star wars sanıyormuş... Çok komik ya... O çocuk dünyasıyla sonuna kadar uzay macerası ne zaman başlayacak diye beklemiş... Dünyanın en uzun filmlerinden birinde biri perdede diğeri koltukta büyük zulüm görmüşler...


Radio Days (1987) Radyo Günleri
Woody Allen
imdb:74

Haberler - Broadcast News (1987)
imsb:70 (1000 - 1000 - 2000)
James L. Brooks
Çok sevdiğim yönetmenin hiç izlemediğim bir filmi...


Ayın Avrupa Filmi:
Die Geduld Der Rosa Luxemburg
Rosa Luxemburg (1986)
imbd:70 (50-50-50)

Çek - Alman ortak yapımı
Barlas Nuray Met'i bu kadına benzetmiş...

Lenin'e kafa tutmuş...

Sokak ortasında öldürülmüş...
Alman ekonomist aydın bir kadın

Cannes Altın Palmiye Adayı


Siyah İnci:
diye bir film var ... Pele'nin hayatı ise bunu sinemada izlemiştim,
Ama o zaman yapılan bir hürriyetine düşkün bir atın hikayesi vardı... o da olabilir... zaten ikisini de bulamadım...

Ayın Kötü Hollywood filmi:
Delta Komandosu
Zombi Ölüm Günü

Bulamadım: Yanımda olsaydın



O ay vizyona giren yerliler:
ADA - Süreyya Duru
Türkan Şoray
sinematurk:75

Bıçkın - Kemal Sunal sinematurk:74

Bu talihin canına okuyacağım - Ferdi Tayfur Aşkın İlk Yarısı- Sevtap Parman

Hafız Yusuf Efendi - Ahmet Özhan sinematurk:83
Rantın yönetmeni inanoğlu yapmış- erler film


88 MAYIS

House Of Games
Oyun Evi (1987)
imdb:74

Aliens 1986 Yaratığın Dönüşü
imdb:84 (40 000 - 30 000 - 30 000)
James Cameron
Sigourney Weaver


Three Amigos! (1986)
Üç Kabadayı
imdb:59 (1500 - 1000 - 2500)



Kötü Hollywood Filmi:
Defense Play
Zafere Çağrı (1988)


Django 2 il grande ritorno
Django 1987
İtalyan kovboy film serisi

Bulamadım: Dallas Rehinesi

Yerli Filmler: Hekel, Hülya

88 Haziran
Zengin Mutfağı - Başar Sabuncu Şener Şen sinematurk:71
Dilan - Erden Kıral Derya Arbaş sinematurk:75

88 TEMMUZ

Ayın Avrupa Filmi:
A World Apart 1988
Ayrı Bir Dünya
imdb:69 (50 - 50 -100)
BAFTA kazanmış
Cannes Altın Palmiye Adayı
Jüri özel ödüllü
Zimbabwe Filmi

Bulamadım:Soğuk ve Sıcak, Beyin Yıkama
Kötü Hollywood Filmleri:
Şimşek 3

88 AĞUSTOS
Nightstick diye bir filme bakıyorum yarım saattir... Almışlar TV filmini vermişler beyazperdeye... Ah ah sinemadan böyle beleş para kazanan hayvanlar neredesiniz?
sefiller-küçük emrah bunu da vizyona sokan farklı değil tabi ki!
Bulamadıklarım: Devletin Gücü, Sabah Ateşi

88 EYLÜL

Borsa - Wall Street (1987)
imdb:72 (2500-2500-6000)
Oliver Stone
Michael Douglas

The Key - Anahtar (1983)
imdb:56 (50-10-50)
Tinto Brass
Sinemada izlediğim ilk Tinto Brass filmim...
Stefania Sandrelli
Stefania Sandrelli
Stefania Sandrelli (itl)
Stefania Sandrelli (itl2)

Prince Of Darkness (1987)
imdb:64 (10000-1000-1000)
Çok kötü bir korku filmi...
Kayaya dokundurlarında diferansiyel denkler çıkmıştı diye hatırlıyorum
Puhaa ha ha diye gülmüştük...
Bir de ilk aynanın likit olduğu filmdir...
Sihirbazlıkta sopanın mendile dönüşmesi ne ise,
bu tür korku filmlerinde de aynanın likit olması odur...

Bulamadıklarım: Aşk Hastalığı, Belalı Haydutlar, Cennetlik Genç, İz Bırakmayan Silah, Soğuk Hançer, Vahşet, Yırtıcı

Ayın Yerli Filmleri
Düttürü Dünya - Kemal Sunal sinematurk:75

88 Ekim

Dirty Dancing (1987)
İlk Aşk İlk Dans
imdb:61 (5000 - 2500 - 6000)
Jennifer Grey
Patrick Swayze
"dans yatay isteklerin dikey tatminidir" filmlerinden...
Hürriyet Çadırında Anılı götürdüğüm filmlerden
Diğerleri: Pele'nin bir futbolcu yetiştirmesi
Klaus Kinski'nin şu aşağıdaki filmi
Top Gun...
Top Gun'inki çok komik... Anıl küçük olduğundan ikinci filmde uykusu geliyordu... Yarım kalmıştı... Sonra gene izlemeye gittim... Ama bi sebebten gene yarım bırakmak zorumda kalmıştım... Elektirikler mi ne kesilmişti... Sonra 2 kere de Orkunla yarım izledim filmi... Hatta birinde Amcasının kızı da mı ne vardı... Ben izlemiştim bu filmi, o kadar da iyi diilmiş deyip bizi yarıda bıraktırmıştı... Aradan 2-3 yıl daha geçmişti bizim susuzdede'nin aşağısındaki yazlık sinemada bu sefer oynadı film... Orkun'la izliyoruz... Oolm ben bu filmi 5 kere yarım izledim dedim... Orkun "oolm o zaman gene yarım bırakmalısın dedi" Beni ikna etti ve filmi yarıda gene kestik... Sinemadan çıkarken bu yaptığıma acaip gülmüştüm... Filmin yapımcıları duysa benim ayağıma falan kapanırlardı...

HE-MAN Masters of the universe
He-Man Dünyalar Hakimi (1987)
imdb:51
Dolph Lundgren (rocky 4 ün patakladığı olarak hep bilinir)
Kardeşim Anıl'ı götürdüğüm ikinci film
onun da ikinci filmi
Anıldan filme dair: "Orko'yu nasıl yapacaklar diye merak etmiştim, götlerinden atmışlar, uyduruk tüylü bir yaratık yapmışlardı"

Yeşil Kobra- Cobra Verde (1987)
imdb:70
Werner Herzog
Klaus Kinski
Sinema Tarihinin çok önemli ikililersinden Werner Herzog ve Klaus Kinski'nin de filmlerinden birini sinemada izlediğimi öğrenince ne kadar çok film izlediğim konusunda gene coştum...
Kardeşimi götürdüğüm ve Hürriyet Çadırında bize bay gelen bir filmdi... Ama şimdi izlesem belki çok beğenirim... Çekme hikayeleri çok sağlam...


Two Moon Junction
İlişki (1988)
imdb:40
Sherilyn Fenn
Erotik Film

Emmanuella 6
imdb:18
Natalie Uher


Ayın Avrupa Filmi: (latin)
Ateşli Sabır 1983
Ardiente Paciencia
imdb:68
il Postino'yu da yazan yazar Antonio Skármeta'ın
kendi romandan uyarlayarak yönettiği filmi

Ayın Yerli Filmi:
Yağmur Kaçakları- Tarık Akan sinematurk
Yedi Uyuyanlar - Kadir İnanır sinematurk:72


Ayın Kötü hollywood filmi:
Remo Silahsız ve Tehlikeli
Yaban Kazlarının Dönüşü:
Der Commander ya da Geheimcode Wildganse

Bulamadım: Ölüme karşı koşan, Köpekler

88 Kasım

Big Trouble in Little China (1986)
Küçük Çinde Büyük Bela
imdb:71 (5000- 3000 - 5000)
John Carpenter
Kurt Russell

Daha sonra küçük tokyoda büyük bela diye benzerini Brandon Lee oynamış...
Iskaladığım iyi filmlerden ... Bulursam izleyeceğim...

Blue Velvet- Mavi Kadife (1986)
imdb:78 (10 000 - 7 500 - 10 000)
David Lynch
Isabella Rossellini

Bu da ıskaladığım ve merak ettiğim bir film.. O ay bu filmleri kaçırmışım mualesef...

Sicilyalı Dönüyor - The Sicilian (1987)
imdb:51
Christopher Lambert
Barbara Sukowa
Alman güzel Barbara Sukowa bu filmde fora bir sahnesi var...
Sicilyalı dönüyor filmi mi o zaman vizyona girmiş tam emin değilim... Tabi budur diye tahmin ediyorum... Al Pacino'nun meşhur Scarface filmi vizyona Sicilyalı ismiyle sokulmuştu... Bunun bir ikincisi olduğunu duymuştum ama imdb'den bulamadım... Kardeşim zencilerle ilgili bir film Scarface ile alakası yok dedi...
Al Pacino'nun bu Türkiye'deki kaderi sanırsam... Scarface'te bir Kübalıyı oynamasına rağmen Sicilyalı ismini veren neye dayanarak bunu verdiyse artık... Ama bununla kalmadılar Köstebek fiyaskosunu ortaya attılar... Al Pacino'nun Donnie Brasco'suna Köstebek dediler, eee sonra gerçekten köstebek filmi çevirdi 2 yıl sonra Al Pacino... Ona da Köstebek dediler... Ama filmin ismi The İnsider'dı... Şimdi Köstebek isimli bol oskarlı bir film var... Gerçekten köstebek çevirisi de... Tam bir rezalet...

Ayın ALUB filmi (bağımsız)
Tokyo Pop (1988)
imdb:59

Ayın Yerlileri
Mahkum- Cüneyt Arkın sinematurk68
Öğretmen - Kemal Sunal sinematurk70
Polizei- Kemal Sunal sinematurk75

Ayın Kötü Hollywood Filmleri:
Amerikan Komando,
Çinlli Kız - China Girl 1987
imdb:56
Ölü veya diri

Bulamadım : Dikenli Teller, Parola Azrail

88 ARALIK

Sinek - Fly 1986
imdb:73 (2500 - 2500 - 6000)
David Cronenberg
Geena Davis

"lan yine mi haşarat filmi" demiştim sinemada ... Orkun çok gülmüştü...
"içimde sıvı kalmadı" repliğini bu filmden araklamışım... Çok sık kullanırım


Robocop - Robot Polis 1987
imdb:74 (7000 - 5000 - 10 000)

Ayın Yerli Filmleri
Bir Beyin oğlu - Kadir İnanır sinamaturk80
Ben insan değil miyim (ibo)
şkl


Çıplaklar Oteli - Screwball Hotel
imdb:34 (1988)

Hiç yorum yok: