Kübafobik Amerikalılar

The Lost City (2005)
imdb:67 (1000- 500 - 500)
beyazperde:71

Moviemax: 20 30
Moviemax: 22 30

The Lost City (2005)
User Rating: 6.7/10 (4,000 votes)

20.04.pazar 17:50
20.04.pazar 19:50

Kübafobik Amerikalıların hafif eleştirdiği, Che'yi de hiç iyi göstermedikleri bir film...

* Havana alt yapısı altında hafif bir Casablanca filmi... Kübadan sonra bulaşık yıkaması scarface, amcanın sırık (tütün) içinde ölüm sahnesi ise Baba'yı hatırlatıyor...

* Farklı cephelerde çatışan kardeşler klişesi...

* Bill Murrey'li sahneler komikti:
- Burada kumar oynatıyormuşsunuz... Gazinozu kapatıcaz...
- Burada kumar oynatmıyorum sadece gösteriler var...
- Gösterinin içinde kumar sahnesi varmış... Kumar toplumların afyonudur
- Din diil miydi o be!
- Kumar
- Marx'ın meşhur sözü diil mi bu... Ama sanırsam sizinkini Groucho Marx söylemiş...

* Gazinolar kapanıyor... Devrim bi yandan doğru... Amerika Kübayı fuhuş ve kumar merkezi yapmış... Lakin müziği bitirme eylemleri kötü... Buena Vista Social Club daki müzisyenlerin neden bu kadar yaşlı olduklarını şimdi anlıyorsunuz... Saksafon konusundaki bilgi de biliyordum ama buraya iyi gitmiş...

* Bir insan gerçekten yalnızsa, ampulle bile dost olabilir...

* Kastro: Seçim mi ne için? İnsanlar seçimlerini yaptı...
* Duvar: Geri Adım mı? Asla, İleri doğru hızla koşmak için bile

bill Murrey'e şu çiçeğin orada dur, korumammış gibi davran... Bill Murrey çiçek gözlük yelpaze: en sert halim bu, der... O sırada Dusten Hoffman girer:
- Bu kim?
- Komedyen
- Kör mü?
- Hayır dilsiz
- Komikmiş!
...
- Kör komedyenine söyle...
Dilsiz komedyen denilen Bill Murrey konuşur: Dilsiz!

* Ayaküstü espri yapmayı sevmiyorum ... Ben oturmaktan hoşlanırım...

* Seni çinlilerin işlettiği bir küba lokantasına götürcem:
- her zamankinden diyor marjinal bi sürü şey ekliyor...

* Filmin 1.30 saatinde güzel bir sahne gösterisi var... Adam masa lambasıyla harika dans eder...
* İçki içemem araba kullanıcam... Taksiyle geldin.. Taksiyi ben kullanıyorum...

Hiç yorum yok: