Scrubs Genel Değerlendirme


SCRUBS
imdb:92
18w63n
Emmy Awards Comedy Award Nomited (2005-2006)

En iyi bölümleri:
S1b1(9) S1b3(7) S1b4(7) S1b5(9) S1b6(7) S1b20(7) S1b22-23(8) S1b24(7)

S2b2(7) S2b9(7) S2b12(7) S2b15(7) S2b16(7) S2b19(7)

S3b2(8) S3b3(7) S3b4(7) S3b5(8) S3b7(7) S3b8(8) S3b9(9) S3b14(9) S3b22(7)

s4b1(8) s4b2(7) s4b9(9) s4b12(7) s4b13(7) s4b17(8) s4b20(7) s4b21(7) s4b24(9)

s5b1(8) s5b6(8) s5b12(7) s5b16(8) s5b17(8) s5b19(7)

s6b2(8) s6b6(9) s6b24(8)

Dizinin mizah kalıpları...
Dizi mizah kalıplarını çok iyi biliyor... Bunların üzerine gidebiliyor... Epik mizah yapabiliyor... Örneğin 8. sezonda bu kalıpların türevlerini almışlar gayet de şık olmuş....

İlk Bölüm karakter tanıtımlarında
Two and a half man'de nasıl ilk bölümde Charlie "daha daha nasılsın" sorusuna
ne kadar bohem bir hayat yaşadığına dair bir trat attıysa, buna benzer burada da bir takım karakter tanıtımları yapılmış:
Elliot isminin erkek ismi olması ... ET den hatırlanması... ET tonuyla E - li - ıt denmesi
JD ile Turk'un ne kadar siyam ikizi yaşadıkları...
Dr Kelso için: Kötü adamı tanımıştım pekii dizinin iyi adamı kimdi veeee
dr Cox ile tanışmaları
(Cox kelimesinde bir kelime oyunu var ... penis manasında)
Meşhur kapı aralığında bozuk para esprisi ve Hizmetli ile JD nin açılışı...

Karakterlere Göre Mizah:

JD'nin Hayalleri:
- Dizinin keşfi diyebiliriz -























JD'ye Dr Cox'ın kız isimleri vermeleri ve laf sokmaları + milletin bu kız olayını kullanması
* Kız ismi: ilk bölümde başlıyor Carla "bambi" diyor Cox da "bambi" demeye başlıyor...
* s1b8: Orada kameramanın hayatını kurtarırlar... Cox ona bundan dolayı "süpergirl" der...
* Hey birisi JD ile ilgilensin... Adam sabaha kadar ağladı...
- Teşekkürler Turk (sitemkar)
- Yani tam bir erkek gibi duvarları yumrukları
* s1b16: Kız meselesi mi.. evet nereden bildin.. sen bir kızsın ve bir sorunun var gibi duruyor...
Dr Cox ona bir kızmış gibi sesleniyor
JD: Ben getirmeliyim çünkü ben bir kız çocuğuyum
Cox: Franklin duydun onu sööle
Franklin: o bir kız çocuğu
Cox: Aferin benim oğluma (onu da köpek gibi seviyor)

* bir sürü polis var bu giriyor ve "evet beyler görülecek bişii yok" diye onları dışarı çıkarıyor...

**** Temizlikçi: Ok yani sen benim işimi yapabilirsin ama ben senikini yapamam ööle mi?
JD: Evet!

Bişii söylerken yakalanma Mizahı:
Burada köfte koyan adamdan daha önemli bir işin var... Köfte koyan adam sinir oluyor... ikisine de bakın sizin zeki olduğunuzu düşünüyorum en azından burayı yöneten salaklardan daha akıllı o sırada KElso demek ööle düşünüyorsun evlat diyor ve geçiyor

Köse olduğuna dair: Benim de göğüs kılım var ve adı Clamcy...

S2b5 opera sanatçısının mistake diye uzun seranatlar yapması... S1B1 o bi gaf işlediğinde tüm şehrin durup oraya doğru bakması...

kay kay kazası yapmış çocuğun görüntüleriyle ileri geri yapıp dalga geçmesi:
viktor - viktoria
evli ve iki çocuklu - yaşlı ve yalnız
bariton - soprano

* kadına folloş olduunu anlatmak için
tamircimin duvarında bu poz var (kadın arabanın üzerinde)
pekii bu poz var mı
aslını sorarsan onların ki bir aile şirketi...

dr cox laf sokmaları ve uzun tratları:
* - Dr cox
- Senin iyiliğin için arkamda bir başka dr cox olmasını diliyorum...
* mizansen: Nooooooo! anlamıyorsan yavaş söyleyeceğim...
* (değerlendirme raporu) Daha adımı bile yazmamışsın...
John, Johny ... işte J ailesinden bişii ... ama hatırlayamıyorsan hemşirelere sorabilirsin...
* Biraz ilerliyor ve değerlendirmesi için zamanı olmadığını söyleyen Dr Cox kanepede yatarken yakalıyor... Hemşire ile pembe diziyi tartışıyor...
- Dr Cox siz hep burada mıydınız?
- Hayır kanepe kapısından girdim

-Bundan sonra bana bir iş vermeden önce bunun nesi eğlenceli olup olmadığını önce bir kendine sor... Böylece zaman kaybetmeyiz...

Cox'un karısı eve geliyor... "kapıyı kitlemelisin dışarda çok tehlikeli insanlar var"
Cox: Şu anda içerde çok tehlikeli insan var...

Dün gece uyuyamadım ve sinir olduğum şeyleri yazmaya başladım ... Hörgüç muhabbeti ve sandra bullock filmleri ama şimdi bakıyorum da abin bunların hepsini geçti...
Hey şef bu nutuğun bir molası var mı?
Tanımadığım insanların bana lakap takmasından hoşlanmam aslında..
Aslındaaa (onu taklit ederek söylüyor)..
(JD: oo tanıdım diye elini alnına götürmesi mükemmel)

JD'ye Hizmetlinin yaptığı işkenceler:
Herşey birinci bölümde kapıya sıkışmış bir bozuk para ile başlar...
* S1B2: "hizmetli ile aram kötü gidiyor"
Bu o diyor hizmetli acaip kaslı ve dövmeli adama...
* S1B5: - Hapşuruyor (ne yani amonyağı fazla mı koymuşum)
Bu bir!
Bu iki... Bu dört
-Heyy bu üç etti ... - Bu beş...
* - sen aptalın tekisin
- bu kadar mı?
- Merak etme zamanla bu seni yiyip bitirecek...
*s1b22 Hizmetli o bilgileri günlüğünden öğreniyormuş
*Dizi içine gönderme: Birinci bölümün tekrar hizmetli kapıya bozuk para mı sıkıştırdın
belki ataç sıkışmıştır....

* altını ıslatmış gibi görünme şakası

* Hizmetli: bak sana borçluyum birini ayarladım... kim ... Ted..
Ben Gay diilim... Hizmetli gözünü kırpar... Tamam anladım Ted de diil ...

JD'nin Turk ile şakalaşmaları:


* JD: Lise öğretmenin vefat etmiş...
Turk: Nasıl hissediyorsun
JD: Lise öğretmenimden daha iyi...
* - Kızlara çıkma teklif etme konusunda bir sorun yaşıyorsun
- hey bebeğim benime bişii içer misin? ..
- hayır... - gördün mü bööle bir problemim yok...
*Yen arkadaşın nasıl (göbeğinden bahsediyor...)

s2b1 Sabah kalktıklarında Turk ile aynı yatakta olduğunu anlıyor...
- Nasıl oluyor da gece yarısı yataktan kovulabiliyorsun
- Sabahları çok huysuz oluyorsun
- Hani ayak baş pozisyonunda uyuyacaktık...
- Her halülkarda yaramaz organlarımız ortada buluşuyor...

JD ve Dip Ailesi:
Baba Geliyor eve: Yellenme konusunda bir kuralınız var mı?


Elliot Gafları:
Elliot Turk ile buzları eritmeye çalışıyor:
(Fotoyu alıp) HEyy Morgen Freeman ile nerede tanıştım!
- O benim annem...
* -JD bu senin lafına benziyor (bu sırada JD nin sus mimiği çok ii)
* - Ne kadar içti
- Neredeyse bi bira! (türk'ün biraya bakması)
* Benim de sıkı kalçalarım var....
Hey onları neden hiç getirmiyorsun
* Eliot'a yakışıklı hasta
Hasta: Doktorum sen misin... Pantalonumda sana ait bişi var... bu diil... şu an pantalonum altımda diil yanımda burda cebimde doktorum bir not yazdı da....

* Elliot'ı kötü haber verici yapıyorlar: evet bir gözünüzün kör olması gibi bişii ama sizin iki gözünüz de kör olacak...
* iyi olacaksınız hanfendi ... ben burada çalışıyorum...
* Milletin kıçını görmesinden korkuyorsan liseli kızlar gibi yap ve kıçına süveter bağla...


Eliot: güzellik para etmiyor, kiramı ödeyemiyorum
Carla: kızkardeşim ödüyor
Elliot: kızkardeşn orospu mu
Carla: düşünmeden konuşuyorsun kardeşim model...

Elliot'ın elinin buz gibi götünün karpuz gibi olması üzerine espriler:

- Ben yatakta nasıl olduğunuza dair bir sıfat söyleyeceğim ve siz hanginiz olduğunuzu bileceksiniz
-sakar
- cevap verme barbi (o sırada bir sakarlık yapıyor)
s2b11de de var


Todd'un cinsel sapık esprileri
S1B2 de başlıyor
Todd: fena diil ama yatak odamdakileri soruyorsan... oradaki operasyonlar tam bir harika...
*S1B10 Todd ile çakmaktan kurtulmanın tek yolu ona seks'i çağrıştıracak hiç bişii dememek lazım:- Nasılsın JD( JD şööle bööle bağbında düz elini sağa sola hareket ettiriyor)
- Heyy ben de dün bi hatunla arabanın içinde aynı bööleydim... (araba gıcırtısı sesi)
- Bunu hakeetti (Tıpkı Turk'ün yağmurda da o bankta yemesi gibi Kelso bunu hakketti diyor)
TV zaplarken: Bi yerlerde göğüs gösteriyor olmalılar...

Todd : artık cerrahım hemşireler: sen evet evet evet hayır.. çok içtiğim bi akşam evet .. ve sana da evet...
Elliot bir başka doktorla ilişkye giriyor: hastanede ööle bi adın çıkar ki muhabbeti
Todd: Ona çakan adamdan elime de çakmasını isteyeceğim...

Tedd'in Ezikliği:
Tedd: İşe başlamadan önce saçım vardı... Tabii eşim ve çocuklarım da... Ama sizin gibi kıdemli biri olmadan maaşıma zam alamam...
Kelso: Yapamam
Tedd: Elinden geleni yaptınız...
Todd: ben de seksi bir iç çamaşırı giydim... görülmüyorlar
Ted looser replikleri: Neler oldu birden gözlerim karardı da
b23 de Voice Band muhabbetini başlatıyorlar... üzerine iyi gidilmiş...

Kelso'nun oğlunun eşcinsel olması üzerine espriler + Kelso'nun laf sokuşları:
Dr Kelso: Şu heyecanlı ve küstah hallerin yok mu? Sanırım en çok onları özleyeceğim...
Kelso: sen aptal mısın JD: Hayır hayalperestim

s2b3 gaddar yöneticinin eşref günü...

*****Karım 6 senedir şişmanlar kampına gidiyor ve zayıflayan tek şey ekonomim...
Dr Kelso'dan bir ders: Kesin cevaplardan kaçının, biraz hata payı bırakın:
'elimizden geleni yaparız'; 'biz size döneriz'; 'kahretsin bla bla...'
JD: Üçüncü bir şey bulamadınz mı?

İçi Doldurulmuş köpekleri Rowdy üzerine Esprileri:
S1B2: Elliot köpekten nefret ediyor diye hep önüne koyuyor... Ama içii doldurulmuş köpek...
Sehpanın üzerinde şaşırıyor... JD: Rowdy no! diyor... köpek yapmış gibi...
s2b9 Köpek onun kapısına gitti esprisi (apartmandaki her daireye yapıyorlar bunu)
14 defa koydum ve gülmedi... o zaman işaretle....
-dondurulmuş kediniz var mı?
(sanki ondan dolayı oraya gidiyomuş gibi)
Hey bunu veterinere götürmeme gerek yok ayaklarındaki tekerler çıkarmam yeterli..
(adam buna gülüyor) sonunda güldürdük... (yeni bir daireye başlıyorlar)
köpek onu sürüklüyormuş gibi yapıyor..

Medikal Mizah:
Tylol denilen aspirin gibi bir ilacı ne dozda vereceğini şef doktora sormuş o da onu azarlıyor...
Kutuyu aç avcuna doldur, ağzına fırlat... ne kadarı ağzından içeri giriyorsa o kadarı ihtiyaç duyduğu dozajdır... (S1B1 deki bu espriyi S8'de de kullanıyorlar ama göndemeyi de yaparak)



Biz cerrahlar iyiki maske takıyoruz yoksa hastalar yüzümüzü sürekli böyle görürdü:


Hemşire: bunu daha öncede görmüştüm... Cerrahlar hasta içinde bişiileri unuturlar
JD: bunu yapanı tanıyorum .. iyi bir cerrahtır..
Turk: ahantarlarımı gören oldu mu... Peki ya cüzdanı mı?

- hemşire beni traş etti
- hey bunu ben söölemedim... sanırım senden hoşlandı...

Kayıp Eşya kutusu yoktur... Kıç kutusu vardır:

Yalaka doktor muhabbeti...


* Tekerlekli sandalyenin arka tekerlerinde durmaya çalışmak...

* Dişleriniz kaşındığı için size Vicodin veremeyiz
(diziler buna bayılır 2halfmen niptuck)

* işini doğru yapmazsan (idrar tahlili) senin böbreklerinden birini alır ve ona veririm...

* Gayda esprileri: sizden dışkı örneği almalıyız... ama tahlil için diil... robotuma yemek vermem lazım da...

* Hasta traşı veriyor... doğal kızılmış...

ters köşe +
hiç bişii yapmayarak hasta tedavi etmek...

ekstrem vaka ile yayın yapmak:
Belsoğukluğu illginç bir vaka mıdır?
Neden araştırma dergilerinde "kimin umrunda" bölümlerine bakmıyorsun
Çok ekstrem vaka bulma mücadelesi:
Gördüğünüz gibi hastamızın kıçı ön tarafta
Benim de ekstrem bir vakam var:
Basitçe Korpus kavernozunuzun fibröz dokusunda, künt bir travma var
Yani ... - yani penisiniz kırılmış
- İimiş...Alçıma İmza attırmak için sabırsızlanıyorum

Başınızın ağrısının geçmemesinin nedeni bu
Burada Analjesik yazıyor "anal" jesik diil

Ters Köşe Mizahı:
* JD tam ona billboard u gösterecek ... Turk'un bu olaydan kelle muzdaripliğini anlatıyor.... üniversite kapağını hatırlıyor musun... Evet seni kapağa koymuşlardı... İki kere... (zenci olduğu için üniversitenin demokratik simgesi yapılmış... başka zenci bulamamışlar gibi bişii)
* Cox babam diyor ... Hocasıymış... Ama J.D.'nin Cox'a yaptığı gibi bir bağ var ve onun çocuk gibi dikkatini çekmeye çalışıyor...
* Karım yemek yapmıyor (adam çok yaşlı karısını da yaşı büyük diicek sanıyorsun) çünkü 22 yaşında
* Ters Köşe: Kudu hastalığı olabilir... Sadece Yeni Ginede görülen bir hastalık mu
HAsta: Geçen hafta yeni gineden geldim... JD: Gerçekten mi?... HAsta: Hayıırrr
s1b17: Ciddi bir ters köşe yazılmış... intern dağılımı ve sonuçları tamamen tersi yaşanıyor
JD internüne doktorluktan soğuturuyor... Arkadaş gibi başlıyor... Olmuyor...

Epik Mizah
s1b10
O an herşey durur esprisine bi oyuncu kendini kaptırmış gibi yapmaları...



Dizinin ilk sezonundaki kalıplarından:
Türk JD'ye bir gerilim verir... Sonra yanında olduğuna dair bişii yapar... JD ezik-Turk Cooldur
s1b1: Aynı evde kalacaklar mı acaba... Turk yeni bir ev arar...
s1b3: Ameliyatta Turk bişii mi unuttu acaba... O gene JD şeker hastasına insülin vermiş...



Medikal Baba Laf - Baba Laf:
Tıp budur evlat, çoktan ölmüş insanları hayata döndürmek.
Ölümden korkma evlat... Biz sadece oyalıyoruz...
Psikoterapi, parası derdinden daha çok olanlar içindir.
At nalı gördüğünde aklına At gelmeli Zebra diil
Benim bile kendim gibi olmak istemediğimin farkında diil misin?
Erkek ilişkiyi o anda tutar kadın ise geleceğini hazırlar...
Penis prensibini uygula... Hangisi ile yatmak istiyorsan ona hak ver...
Arkadan liselik önden müzelik (hatun sınıflaması)
hematolog: hatalıyım diye mi düşünüyorsun yoksa hatalı olmamı mı isterdin
ağlamak işe yarasaydı karımın yeni bir arabası olurdu

Seninle ilgilenmediklerini düşünmeyi bırakırsan insanlar seninle daha fazla ilgilenir...

Göndermeler:
S1B2 Gönderme Dark Veder:Gırtlaktan ses çıkaran alettle oynamak..
S1B15 te - Daha önce bööle garip bir durum yaşadın mı? (flaşbek)
-Bu filmin adı ne - Temel içgüdü babaanne!

Ünlülere Laf geçirmeler:
Heyy o kanalı değiştirirsen ellerini birbirine dikerim...
" Days Of Our Lives " dr cox un hayranı olduğu dizi
Alison Sweeneya laf sokuyor silikon ama harika göğüsler diyor


Tespit Üzerine Bölüm yazmak:
S1B3: Bir ilişkide sevgili - arkadaşlık zonunu yakalamak...
Bu çizginin arkadaşlık tarafında kaldığın anda ki kepazelik...
s1b4: Süpervizör: Buraya doğumhaneye gelenler ve ufak travmaları dikiş atılıp yollanan hastalar hariç gelen hastalardan 3 tanesinden biri ölecektir... Ekran üçe bölünür, J.D. Turk ve Eliot hasta bakar... Gerilim var hangisininki ölecek..
Bu bölümde Bir de Bucket List var... "Bunu evet olarak işaretliyorum ve bir dil öğreni de işaretlemiş oluyorum..."
s1b5: Elliot'ın sihirli göğüsleri
s1b6: Birisi öfkelenecekse yanında durmamak lazım en yakınındakine patlar:
Öfkeyi yansıtma ve zincirmeyi kullanmış... ama dönüp dolaşıp bunda patlıyor...
s1b7: en güçlümüz sanıyordum... bizden daha zayıfmış...
21b16: Çatıdan bişiiler atmanın verdiği rahatlama
cerrahlar medikaller çatışması
s1b20 Cerrahlar medikaller kapışması:



Süpervizörler tekerlekli sandalyede cerrah ve medikal yarışıyrlar.



s1b21 doktorlar koğuşta ne bu golf kazası mı yaklaştın konferans... o bölümdeki müthiş dramatik sahne personel doktorlar ve hemşireler onu bu yaptığından dolayı terk ediyor... en son kendisi kendinden uzaklaşıyor ii di... Kendi onu terk etmesi! başını sallayarak
s1b22 * herhangi bir aktrist söyle hangi filmlerde çıplak gözkzüktüğünü JD sana saysın...
Düz saçlıların kıvırcık hayranlığı , kıvırcık saçlıların saçlarını düz olmasını istemesi
Arkadaşlığı sınamak!
Çalıştığın hastaneden malzeme çalmak...

Klişler - Daha önce yapıldılar

Klişe
S1B3unisex tip esprisi: En kralı Rat Race'te yapılmıştı...
Rat Race'de hani zenci garsonu çağırır bayım bayan falan...

Daha önce yapıldı ben de istiyorum: Şarkı Yollama
S1B3Şarkı gönderme... Cheers'te

S1B15 Mizah belgeseli tadı:
Niçin doktor olduğuna dair sosyal araştırma muhabbeti...
Mizahi Belgesel Filmler = Hanry Sally, Spinal Top, Michael Moores, Religious

Sevişirken ki bakışlarla dalga geçmek:
Erkek için skor önemlidir esprileri
Geldiğin iyi oldu tıp fakültesinden beri 4 te takılıp kalmıştım... Sevişirken gülümsemiyorsun daha çok yüzün ekşiyor.. Ee sen de hep şaşırıyormuşsun gibi bakıyorsun.. evet dört kere şaşırdım zaten.... (sit komlarda çok yapılıyor)

Hıristiyanlık kalıbı: Şeytanın en büyük hilesi tüm dünyaya var olmadığına inandırmaktır

Kağıt çekiyorsun ve alnına yapıştırıyorsun güzel oyun.. başın belada dotum diyor ama üçe karşı iki çekmiş... (almoust fameus)


Dizi içinde canını çıkardılar:
Cerrahlar hastalarının isimlerini bile bilmezler medikaller çok ilgilidirler...
Hasta öldürcem korkusu...

Amerikan Kalıp Mizahlarından birini kullanmak:
Kadınlar cemiyetinden aradılar abonelik yenileme formunu nereye göndereceklerini sordular
30'lardan aradılar bu kıyafet yakışmış falan...

s2b1 de mr bean'in o meşhur tuvalette kurutucusunda pantolon muhabbetinn benzer bir esprisi yapılıyor
-bence önce yemek ısmarlamalısın!

s2b5 çeviri aynı mı merak ettim: "Tanrı zeka dağıtırken şemsiyele mi dolaşıyordun" var
Bir de zıt erenköy var... Wooof diyormuş onlar...

JD bisiklet istemiş herhalde babasından,
Babasıda ona bisiklet kornası almış...
Bak her yıl bir parcasını alacam... İstersen partiden sonra pastanın etrafında bir tur atarız
(Selçuk erdemin noel baba muhabbeti gibi)
- Hala seleyi bekliyorum.. (yıllar geçmiş .. puzzle 'bisiklet' tamamlanmamış)

Mizansen: JD'nin iki parmağinı ıslatarak kaşlarını düzeltmesi









28. istanbul film festivali 2009

Festival filmleri ve Eksi Sozlukten o filme dair iyi yorumlar:

2008 filmlerinden seçmeler blogu

Chugyeogja 2008 kore filmi
imdb:79 (500 500 1000)
http://www.mininova.org/tor/1554538

Zift (2008)
imdb:77
http://www.mininova.org/tor/2585148
Bulgaristan oskar adayı Golden Chest (bulgaristan film ödüllerini silmiş süpürmüş)
Hapisten çıkan adam ve geçmişinin onu bırakmaması 60lı yıllar

Revanche rövanş
Oskar adayı 2009 Avusturya filmi
imdb:76 1500 oy
http://www.mininova.org/tor/2316487
10w
alışık olduğumuz bir karakter anlayışı ve hikaye kurgusu var bu filmin. farklılaştığı noktaysa yönetmenin anlatımı; çok fazla dramatize etmeden sabit kamera, dingin görsellikle adeta bir rus filmi havasında geçiyor,

Der Baader Meinhof Komplex Bir Terör Filmi
imdb:74 (500 1000 1500)
alman sinemasina ilgiliyseniz, hatirla sevgili 'nin türk yakin tarihini dogru ve objektif yansittigina inaniyorsaniz, moritz bleibtreu 'yu, johanna wokalek 'i fantazilerimden eksik etmem diyorsaniz, buyrunuz.
Almanlarınn 12 Eylülüne dair film...



Tony Manero (altın lale'yi alan film) 2008
imdb:72 500 oy
Şili Filmi
http://www.mininova.org/tor/1985427
mide bulandırıcı donlu & çirkin adam
izlenmesi zor ve oldukça sert bir film
70 lerin sonu 80 lerin basında avrupa sinemasında yaygın olan bunalım stilli, psikopatca karakterli, asırı kacan siddetli ve erotikligin goze sokuldugu sinema stilinin latin amerika dolaylarına daha yeni gelip sili sinemasında ortaya cıkan kanıtı film. bunlım olay var, karanlık atmosfer var, siddet var hatta zaman zaman en baba pornocuları kıskandırıcak vıcıklıkta bir sex olayı var... ne diyelim umarım bu filmi john travolta izlememistir... (saturday Night Fever karakterinin adı devamı gibi)
*sevişme sahneleri bence mükemmeldi. daha önce hiç ereksiyon olmamış bir adama oral seks yapılan bir film görmedim. başka bir yönetmen olsa bu kısımları yorganın altına saklardı.
*kahramanın rakibinin elbisesinin üzerine bokunu yapması ve bunu tüm elbiseye yayması evet iğrençti ama süper olmuş filmde.
*kahraman tony maneroya en çok benzeyen adam yarışmasında ikinci olup otobüste tek başına evin yolunu tutarken. yarışmanın birincisi elinde birincilik ödülü (bir blendır) ve yanında eşiyle öndeki koltukta mutlulukla oturmaktadır.

Johnny Mad Dog Kuduz Köpek Johny 2008
imdb:70 350 oy
yakın çekim kamera, çok yüksek ses efektleri ile izlerken bunaltan filmler kategorime giren film. city of god, blood diamond, slumdog millionaire gibi benzer temalı filmlerin bir adım ilerisine gitmeyen, film boyunca hep aynı konuda takılan bozuk plak kıvamında bir hikaye gibiydi. benzeri olduğu filmlerin kurgusu ve oyunculuk gücünün ise yakınına bile yaklaşamayacak amatörlükteydi film. afişi itibariyle çok ilgimi çekmesine rağmen festivalde izleyip de hayal kırıklığı yaratan filmlerden biri daha oldu kuduz köpek johnny.

Mammoth 2009 imdb:72 750 oy
isveç filmi
lukas moodysson'un her zaman olduğu gibi ağzımıza sıçtığı film.
bünyede 21 grams ile babel tadı bırakmış film.
yani farklı yer/konumda birçok insanın ortakyazgısı...
doktor, fahişe ya da bakıcı da olsan; aynı eşiklerden, benzer acılardan geçiyorsun.
annelik içgüdüsü. yetersizlik hissi.
iki saat içinde verilebilecek azami ahlakî mesajı veren, kurgusuyla, oyuncularıyla, müzikleriyle gayet doyurucu film
kirmizi kilitli dolaplar onundeki allison, bungalovun camindan denize bakan tom, deniz kenarindaki beton duvarin onunde elinde telefonla salvador. hayallerin, yasayislarin ve hayatta kalmak icin cirpinislarin bir butunden koparak parcalar halinde surata carpilmasinin verdigi aci duygularin tasviri olan film.

Aruitemo aruitemo
imdb:81 500 oy
bir nevi 1953 de yosujiru ozu'nun japon film klasiklerinden biri haline gelmis olan tokyo monogatari'sine saygı durusunda bulunuyor. aynı tokyo hikayesinde oldugu gibi bu filmde de aile bir anma icin tekrar bir araya geliyor. bitmeyen yuruyus de, tokyo hikayesi'nin aksine, yaslılar genclere degil gencler ebeviyenlerine gidyor o anda olen biri de olmuyor, bitmeyen yurus de buyuk sehire degil kucuk kasabaya gidiliyor, sorunlar iliskiler ve tabiki de diyolaglar 50 lere kıyasla daha modern ve eglenceli. bir onemli kucuk fark da, ozu'nun bir numaralı sinema imzası olan hareketsiz alt acı kamera, kore-eda da cok hafif hareketli ust acı kamera olmus bulunmakta. bu ana fikiri tokyo hikayesinden cıkan film, film olarak da ust duzey bir film basit yalın minimal ve abartısız olup bir o kadar da insanı asırı etkiliyebiliyor.


Goodbye Solo gülegüle süleyman 2008
imdb:80
kenarda kalmış göçmenlerin hikayesi
humanist filmleri sevenler için
filmin adı, başroldeki amcanın, herkesin bu repliği söylemesini beklediği bi anda, hiç söylememesinden geliyor.
yani o boşluğu koskoca filmin ismine verdik daha ne istiyorsunuz diyor bi nevi
chop shop un yönetmeni bahrani nin son filmi


L'heure D'ete Yaz Saati 2008
imdb:69 600 oy
filmde çok kıymetli bir sanat eseri koleksiyonuna sahip annelerinin ölümünün ardından, 3 kardeşin geride kalan ev ve bu eserlerin akıbetine karar verişleri anlatılıyor. ancak koca film sadece bu veraset davası çerçevesinde sıkışmış kalmış; eserlerin değeri ile ilgili gereksiz uzayan konuşma ve sahneler filmin neredeyse yarısını domine etmiş

Disgrace Utanç 2008
imdb:67 150 oy
Öğrencisiyle ilişkiye giren prof
Nobelli yazar Coetzee nin romanından


Asbe Du - Pa İki bacaklı at
imdb:63 80 oy
Dogville gibi işte burda fakir adam bir çocuğa at olması istenir
zamanla çocuk bu adama zulm eder

Opium War Afyon Savaşı
imdb:84 ama 19 oy Afgan filmi
Terkedilmiş tankta yaşayan aile üç karısı var deli kızları küfürbaz oğulları!

8
ünlü yönetmenlerden birleşmiş milletler sponsorluğunda 8 fakirlik filmi
imdb:63 93 oy

adoration Tapınma imdb:68 500 oy
Atom Egoyan'ın iddiasız filmi

Of Time and the City livepool belgeseli
imdb:75 500 oy

Kötü filmlere iyi giydirmeler:
La mujer sin cabeza arjantin filmi imdb:61
arı saçın kafa yaptığını anlatan bir film. başka da bir şey anlamadım.

nalet olsun arjantin sinemasına.

film hakkında sınıf farklılıklarını anlatıyor demişler iyice köpürmüş iki yazar :)

dur hiç eleştiri falan yapmadan özetliyeceğim filmi. şimdi bir tane sarı saçlı kadın var. yolda giderken bir köpeğe çarpıp tribe giriyor bu. diyor ki; "ulan madem tribe girdim, travmatik bir insan oldum neden bir otele gidip mal mal etrafa bakmıyor sonra da kuzenimi çağırıp arada deli ayağına yatarak psikolojimin bozuk olduğuna delalet anlamsız kahkahalar atıp bununla sevişmiyorum. velhasıl aklına yatıyor ki bu plan yiyor bu boku. bunun böyle tuhaf arkadaşları var. bunların hayattaki en büyük dertleri havuz suyunun içindeki klorun saç rengine zarar vermesi. bu mallar havuza girince kafalarını suya sokmuyorlar falan öyle bir acayipler. sonra bu ablanın bir kız yeğeni var, ikide bir gelip memelerini sıkmak istiyor, buna aşk mektupları yazıyor falan. meme diyor başka bir şey demiyor. bunun kızı var sarılık olmuş. ufak oğlu da bu kızla aynı bardaktan su içiyor. tahmin ediyoruz ki o da sarılık olacak. öyle bir gergin atmosfer, öyle bir "acaba"larla dolu dakikalar. heh neyse, sonra kocası var bunun. gitmiş ceylan mı vurmuş, geyik mi vurmuş naapmışsa gelmiş leşini mutfak tezgahına atmış itoğluluit. lan ekmek kesiliyor orda, yemek pişiyor o tezgahta hayvan herif. o da dünyanın en lüzumsuz insanıyım ben diye bas bas bağırıyor. karısını teselli ediyor falan, "relaks bebişim değmez uyuz bir it için bunca tribe" diyor. neyse bunların kırk beş tane hizmetçileri var kıç kadar evlerinde. sırtına masaj yaptırıyor böyle yağlı kremlerle bu abla. ama ev o kadar ufak ki yatak ile kalorifer peteği arasında sıkışmış sağına, soluna dönecek aralık yok. hizmetçi kalabalığından iyice ufalmış ev, adım atcak yer kalmamış. sonra bu arjantin'e çok acayip bir yağmur yağıyor. ama ne yağmur, on beş gün başka muhabbet yok sittiğimin yerinde. barajlar dolmuş, kanallar taşmış, buenos aires'in beş senelik su ihtiyacı karşılanmış o derece çok yağmur. konuş konuş bitmiyor sıçtığımın yağmuru. meteroloji idaresinde bu kadar iklim muhabbeti yapılmaz. sonra saksıcı amca var beli tutulmuş bunun, saksıları indiremiyor yukarıdan falan. efenim sonra bir çocuk var arabayı yıkayayım mı diye kırk defa soruyor kadına. en son kadın bakıyor ki başına musallat oldu bu eskilerden iki gocuk verip yolluyor bunu. bir ara bu yürüyüş yaparken bir umumi tuvalete giriyor bakıyor ki sular kesilmiş. ikinci bir travma yaşıyor. tesisatçı abi buna bir buçukluk erikli getiriyor da rahata eriyor bizimkisi. işte kız sarılık, amca bel fıtığı, havuz klorlu, artjantin yağmurlu, kuzenle yeğen sapık, sular kesik, koca serkeş. öyle bir film işte. vallaa bir bok anlamadım, sinema kuramları üzerine yeniden oturup düşünmeye karar verdim. şimdi böyle yazınca da eğlenceli gibi görünmesin ha film. bunların böyle amaçsız bir şekilde, ağır aksak bir tempoda cereyan ettiğini ve hiçbir halta bağlanmadığını hayal edin. bir de kitapçıkta yazdığına göre sınıf sorunlarına değiniyormuş. ulan lise defteri daha fazla değiniyor sınıf sorununa kopiller sizi.

Körle Yatanınki de Kalkar (Blindness)

Bunu Beğenen 28 gün sonra
Dogville
Kö tuttuğunu

8 sezon

7 Sezon

6 Sezon


SCRUBS
SEZON 6
2006-2007


JDnin bu sezon gözdesi
Elizabeth Banks
-sc-
5sezon 23. bölümde başladı ilişki
10 bölüm sürdü




S6B1 My Mirror Image
-5-

JD'nin verandasına (bittabii Hizmetliden dolayı) eşcinsel yaşlılar dolmuş... JD ben evlenmek istiyorum diyor ve sarhoş... Vegas'ta neredeyse evleniyodu bir yaşlı Gay ile
Oradan kaçarken yanlışlıkla bir sahneye çıktı... Komple acaip bir kıyafeti oldu...

Turk'un cep telefonu müziği...
JD her aradığında millet kendini alamıyor dans ediyor...
Dr Cox evden çağrılmış... İnturnler onu delirtmek üzere:
inturn: Bay White'ın dosyasında 8 dikişinin alınması gerektiği yazıyor ama biz 9 tane saydık. Bir tanesi kalsın mı?
Dr Cox: Bu kadar mı? Her biriniz koridorda ben durun diyene kadar koşacaksınız.
(bölüm boyunca bunları arka fonda koşarken görüyoruz
.....................

Kenyalı asistan için bu ceza gibi durmuyor...
... ...........................................

herkesin kendi benzeri bi hasta var:
Yaşlanmış cox, hizmetli ve JD nin benzeri ise bir kadın...
................

Jordan Laf sokuyor: Bu içkiyi bırakman gibi mi olacak hayatım çünkü o hayatının en uzun 30 dakikasıydı

Obamaispanyoolca OPbama nasılokusun
bu buşa herhangi bir kiap vermek gibi..a şavez kitap hediye emiş o da b

Sonundaki bayrak rahnesi... Turk buna sinir oluyor ve intikamını alıyor (Carla'nın ikinci adını bilmiyor... JD sallıyor o da inanıyor... Gidip Carla'ya söylüyor... JD'yi öldürcem) ...
olabileee





S6B2 My Best Friend's Baby's Baby and My Baby's Baby
Turk'un bebeği oluyor... JD çocuğun olup olmamasına karar vermek zorunda
(isa heykeli sürekli bunları tersliyor)
Ters Köşe
JD ve Ürolog sevgilisi çocuğu aldırsak mı muhabbeti yapıyorlar
O gene pizzadan bahsediyorlarmış...

Carla doğuma hazır peki Turk sen hazır mısın (3Leme espri)
Carla'nın çantası ( o tamam)
Cool baba şapkası ( o da tamam)
olayı şenlendirecek bando takımı (hakat JD bir bando tutmuş)

Tekrarlanan espri:
Bando takımının bir davulcusu hiç durmuyor... Dizi boyunca aralada çalıyor...

Çok iyi mizansen:
Önce carla'nın elinin ulaşıp ulaşmadığına bakıyor
Sonra söylüyor... Eli ordan dönüyor...
Ama Turk Buz dolabına eli kısıldığında faso tokat yiyor

Buz makinasıyla ameliyathaneye alamıyoruz...

iyi mizansen:
internetten ablana doğumu gösterecez:
yanlış kablo kapalı devre tüm TV lerde
Dr Kelso kayıda alıyor
Dr Cox'ın oğlu "bu ne" diyor Cox "35 yaşlarında bir latin kadın vajinası" diyor
Carla ise çok komik bir sağa bir sola kaydırıyor ve onunki olduunu anlıyor ve çığlık atıyor...
Kürtajdan bahsedince isa konuşmaya başlıyor:
JD: Laverne, saygısızlık etmek istemem ama bu seni ilgilendirmez. İsa'yı da.
isa: O haklı J.D. Her bir hayat değerlidir.
JD: Ama ya bu bebek ikimiz için de büyük bir hataysa?
İsa: Çok basit bir şekilde ifade edeceğim. Kürtaj yok. Tamam mı?
JD: Ama ya
İsa:Kürtaj yok!
JD: Bırak bitireyim, Ya anne ve baba, çocuğu ihmal edecek.Uyuşturucu bağımlılarıysa?
İsa: O durumda sorun olmaz.
JD: Gerçekten mi?
İsa:Kürtaj yok! Bunu nasıl oluyor da anlamıyorsun .....................
JD ile ürolog sevişityor ..
İsa: siz ne yaptığınızı sanıyrosunuz... parmağınızda alyans görmüyorum...
JD: Lavern bu isa senin mi ................

- Geçen yıl vermek zorunda kaldığım en zor karar . Saç stilimin nasıl olacağıydı. O zaman bile "US Magazine"i açtım gözlerimi kapadım ve rastgele bir ünlüyü seçtim.
- Kirsten Dunst mı?
- Owen Wilson.
Yazı tura atalım diyorlar:
Paranın dik durması esprisi çok yapıldı aklımda olan bi kemal sunal filmi var ama çok yapılan bir klişe....
Paranın iki yüzü tura olan filmler "Ahlaksız teklif"
Bozuk para üzerine: Michael Jackson "Ateşli topuklar" da parayı atıyor müzik kutusuna giriyor falan...
...................,

Dezantajları:
Evli değiliz.
İkimiz de kariyerimize odaklanmışız.
Bebeklerin zor olduğu bilinir.
Bir çocuk yetiştirmek ortalama 400 bin dolara mal oluyor.
Avantajları da şunlar: Çocuklar harikadır...
İkimiz de iyi para kazanıyoruz.
Göğüslerin büyüyecek.

Duygusal
Cox'ın oğlu: Bebekler nereden geliyor?
Bebekler nereden mi geliyor? Bir anne ve baba birbirlerini çok ama çok sevdikleri zaman, bazen gözlerini kapar ve bir dilek tutarlar. . .


S6B3 -5-
My Coffee
imdb:85

Ve Hastaneye StarBucks Açılır (çalışanlara indirim vardır - 10 bölüm falan buradaki coffe dahil edilir)
Bu bölümde Elliot özel doktor olmaya karar veriyor

Yeni açılmış deli bir sıra var ve sıranın sonunda bir başka starbucks yapılır millet o tarafa döner...
Tedd tam ortada: Şimdi iki sıranın da sonundayım.

En iyi keşfim, doktorluğu bıraktırdığım birinin şansının döndüğünü
öğrenmemdi.
Öndeyim! Kabak!
Merhaba, Dr. D.
İşte buna "kabak tadı" denir.
Bu işi seviyorum. Hata yaptığımda kimsenin canı yanmıyor. Cindy hariç.
Onu sıcak sütle haşladım. Kemiği görülebiliyordu.
O muhteşem maymun taklidini yapmaya ne dersin?
(gene kahveyi döküyor) Üzgünüm, Cindy. Maymun olduğunda onu durdurmak imkansız.
Ama zaten durdurmayı kim ister, değil mi? Şerefe.

...........
Klişe esprilerle alay ediyorlar (herkes esprisini tamamlıyor)
sen kimsin ve türk e ne yaptım (eski dizileri seyretmeyi bırakmalısın)
.................................................
Hizmetliler Dr Kelso'dan diş tedavisi sigortası istiyorlar bakın dişlerimiz dökülüyor diyorlar... dişlerini çekiyorlar bi tanesi gerçekten çekiyorlar...


............... dizinin kalıp mizah öğelerinden
Yalan olduğunu bir başka yalanla anlatmak:
- Turner, çok yetenekli bir genç doktor olduğumu söyledi.
Dr Cox: Jordan, yatmak istediği tek erkeğin ben olduğumu söyledi! Şu yalanlarımızı paylaştığımız dakikalar unutulmaz...

...................................

Dr Cox bahşiş kavanozuyla dolaşıyor
her bildiine para koyuyor... bi ara para doldururyor...
...........

Daha önce yapıldı
Babanın piyano desrleri nasıl gidiyor esprisi...




S6B4 My House
imdb:86
-5-

Elliot odası değişiyor ama azıcık ileride bir yer... Ama duygusal davranıyor....
- Burada öyle çok anım var ki... Kim ilk bişiiler söölemek ister...

Klişe:
ikimizinde ayaklarının havada olması normal mi?
Kadın öperken ayaklarını kaldırması klişesi... Lüküs hayatta da sanki o espri anlaşılıyormuş gibi hala daha Zihni Göktay'ın yapması


* Başkasının çocuğunu mu?
- Pembe alarm, millet, birisi bebek çaldı.

........................................................................................
* Hem House MD dizisine laf sokuyor hem de etrafta kamera var mı diyerek epik bir espri patlatıyor...

- Peki, kim bana Bay Pierce ile ilgili bir şey söyleyebilir?
- New Hampshire'daki evinde yağ yakan sobalardan kullanıyor.
- Bu cevap ya çok alaycı ya da çok aptalca. Her iki halde de sana dosya altlığı ile vuracağım.
- Bekleyin. Hipoksik, göğüs röntgeni temiz.
- Karbon monoksit zehirlenmesi işareti olabilir. Bunu House'u izlerken öğrendim.
- House tam bir dâhi.
- Yeter, ikinize de vuracağım. Hepinizin geceleri Japon şiltelerinizde kıvrıldığınızı, rüyanızda, bir süpermodel doktorun püskürtme düğmenize basması için gerçek hayattaki tıbbi bir mucizeyi çözdüğünüzü gördüğünüzü biliyorum. Ama işte size kötü haber. Bu bir TV dizisi değil. Etrafta kameralar yok. Gerçek tıbbi mucizelerle her hafta karşılaşmazsınız. Ve doktorlar da mankenlere benzemez. Rex'e benzerler.
(uzakdoğulu inturn) Ne?
- Gerçek bir gizemi çözmek istiyorsanız her pazar NewYork Times'ımı kimin aldığını ya da daha iyisi dünyada bulunan herhangi birinin Dan Cook'u neden komik bulduğunu öğrenin.

..........................................................................
Doktor Cox laf sokuşturmaları:

-Dr Cox, yardımınıza ihtiyacım var.
- Acele et. Bir yere gitmem lazım.
- Nereye?
-Seninle benim konuşmadığımız bir yere.
- Söyle haydi.
- Sorun Carla. Onu buradan çıkaramıyorum.

...........................................................................

Hizmetli'nin: Paint silahıyla sürekli JD vurmaya çalışması

............

House gibi gelmesi ... Havuç yeşertir Domates kızartır deriyi adam ikisini de çok tüketiyor demekki....
- Takosobu kardiyomyopatiyi hiç duydun mu?
- Duymadım.
- Takosobu kardiyomyopati, kırık kalp sendromu olarak da bilinir. Duygusal bir sarsıntı yüzünden kalp kasının zayıflamasıdır. Dosyasına bekâr olduğunu yazmışsın ama nikâh yüzüğünü hâlâ taktığını fark ettim. Kocası yeni öldüğü için henüz yüzüğü çıkarmaya hazır değilmiş. Kocasının ölümü yüzünden duyduğu üzüntünün kalp yetmezliğine neden olduğuna eminim. Ayrıca. Ben Süpermen değilim. Ben sadece Dr. Cox'um.
.............

Kalp kırıklığı nasıl tedavi edilir ki
(bir kutu kedi yavrusuyla mı?)


S6B5 My Friend with Money
imdb:84
-3-

JD sevgilisine fotoğraflarını gönderiyor ama Keith'i kullanıyor
Elliot, Kelso'ya laf sokuyor Dr Cox'ın üzerine hastasını unutmaması için post it koyuyor...
Dr Cox'ın eşi deli yemek yiyor ... Keçi verilmesi king kong gibi film klişesidir ya... yarısı kopmuş gelir...

* Lüks hasta odaları
- istinye devlet yapmıştı ya-

* Jurassic Park... Bardak da dalgalar oluşması...




S6B6 My Musical
imdb:91
-9-

Bir müzikal denemsi... Hasta etrafındaki herkesin şakı söylediğini iddia eder... Beyinde bir algılama bölgesi tümöründen kaynaklandığını bulur Dr Cox

Bokunuza (gayda) bakıcaz şarkısında seri espri:
Midem ağrıyor ... Gaydaya
Bileğimi burktum ... Gaydaya
Vuruldum... Gaydanı baktırmaya
Evsiz bir adam gözüme pisledi... Gayda... onunki mi bemimki mi?


S6B7 His Story IV
imdb:8

S6B8 My Road to Nowhere
imdb:8

S6B9 My Perspective
imdb:8

S6B10 My Therapeutic Month
imdb:8

S6B11 My Night to Remember
imdb:8

S6B12 My Fishbowl
imdb:8

S6B13 My Scrubs
imdb:8

Sigorta Hastası gibi o anda mefta olan bir hastanın sigortasını kullanıyorlar...
Karşılığında Kelso'nun onları Uzak Doğu Masaj Salonuna götürmelerini istiyorlar...
Kelso "Happy Ending" istiyor... JD iğrenç diyor ... Turk'un boynu tutuluyor...

Rowdy Esprileri:
Hayali bir köpek geçti... Tedd ortalığı dağıtıyor

S6B14 My No Good Reason
imdb:8

Tanrı var mıdır... Her işte bir hayır vardır... Herşeyin bir sebebi vardır muhabbetini Dr Cox kabul etmiyor
Dr Cox (ataist) Lavern (dindar hemşire ) tartışması
Kurye baba rolünde giriyor (bu adama anlat diyor)
Lavern: Bu kazak giymiş kurye tanımıycaamımı sandın!
Kurye: Abi nasıl oynadım?

S6B15 My Long Goodbye
imdb:8

S6B16 My Words of Wisdom
imdb:8

S6B17 Their Story
imdb:88

*
- Bay Kuinlın
Todd: Kim?
Turk: Senden bahsediyor Todd (soyadınla hitap edince anlamaması)
- Kızımı akranları yanında farklı olmasını engellediğiniz ve moralini...
Turk: Naaptın yüzünde bir şey mi vardı, onu mu düzelttin...
Todd: Yok dostum göğüslerini büyültüyorum...

Elliot'a gelen hediye açılmaması konusunda
(koli gelince açmamak arasındaki çelişki -YS- gibi)
Vicdan duruşu ve bıçağın Kelso tarafından çıkarılması

Jordan ağır bir hakaret edince:
-Umarım kanser olursun (insanların tepkisini çekiyor)
- Ailem bana kötü davrandı da (klasik özür The Cell - Moskova canavarı çelişkisi sendromu)

Önemli mimik: Piuuuv (jordan kolundan et koparsan anlamaz)

Hizmetli: Normalde bunun bir yavaşlatma eylemi olduğunu biliyorum ama o kadar yavaş çalışıyorum ki daha ne kadar yavaş çalışabilirim diye düşündüm ve durmaya karar verdim...
Bi de florasanla bronzlaştırıcı ampülü yer değiştirmiş... altında bronzlaşıyorum diyor
"camide en beyaz adam olmak istemiyorum" Kelso'yu kızdırıyor


S6B18 My Turf War
imdb:8

S6B19 My Cold Shower
imdb:8

S6B20 My Conventional Wisdom
imdb:8

S6B21 My Rabbit
imdb:8


S6B22 My Point of No Return
imdb:8


S6B23 My Conventional Wisdom


S6B24