Clerks (1994) - Clerks II (2006)

Clerks (1994)
Tezgahtarlar
imdb78
beyazperde: 79
1001 Film Kitabı son 500 film arasında

* Bağımsız sinemanın bu en ilgi çeken filminin siyah beyaz olmasının nedeni (şehir efsanesi de olabilir) yönetmenin gerçekten çalıştığı markette çekim için sadece geceleri izin verilmiş olması... (kepenkler bu yüzden inik olabilir)

* Sinema Tarihinin En komik Erotik esprileri:
- Kız arkadaşım 37 kişiye sakso çekmiş...
- Adamlar aynı sırada mıymış?
Sinema Tarihinin en komik erotik esprileri.


* Ben de arkadaşlarımla yaptığım geyikleri filme çeksem gazı veren bir film..
= Geyik Baabında: Jay and Silent Bob Strike Back (aynı yönetmenin)
= Seinfeld Geyikleri
"benim hayalimdeki filmi benim düşündüğümden daha iyi yapmış"
dedirten filmler- (yılmaz erdoğan cinema paradiso için demişti)

= Müziklerine verilen telifin filmin maliyetinden daha çok olan ilk film
(The School of Rock)

Filmin Unutulmaz Death Star geyiği:
(Star Wars Filmine dair bir geyik)

işçi tulumlu biri kapıdan içeri uzanır:
İşçi tulumlu adam: Açık mısınız?
Dante: Evet, buyrun.
(kahve makinesine gider ve bir kahve alır)
Randal: Return of the Jedi hakkında başka neyin farkına vardım biliyor musun?
Dante: Dahası mı var?
Randal: Başka bir ölüm yıldızı daha yapıldı değil mi?
Dante: Evet.
Randal: Şimdi, ilk inşa ettikleri asiler onu imha etmeden bitmişti ve çalışır durumdaydı.
Dante: Onu luke havayo uçurdu, herkese hakkını vermelisin..
Randal: İkincisini havaya uçurulduğunda ise hala inşa ediliyordu.
Dante: Lando Calrissian’a teşekkürler.
Randal: ikincisiyle ilgili bir şeyler beni hep rahatsız etmiştir. Bişii yanlıştı.
Dante: Ne olduğunu çözebildin mi?
Randal: Aslında sorun şu ki; ilk ölüm yıldızında sadece imparatorluk askerleri ve rütbeliler vardı.
Dante: Kısaca evet.
Randal: Yani onu havaya uçurmalarıyla ilgili bir problemim yok, kötüler cezalandırıldı.
Dante: Ya ikinci sefer...?
Randal: İkinci ölüm yıldızı ise henüz bitirilmemişti, hala inşa ediliyordu.
Dante: Yani?
Randal: O boyutlarda bir şey inşa etmek imparatorluk ordusunun karşılayabileceğinden çok daha fazla bir insan gücü gerektirir. Bahse girerim o şey inşa edilirken bağımsız müteahhitlerle anlaştılar. Tesisatçılar, aluminyum kaplamacılar ve çatı işi yapanlar...
Dante: Sadece imparatorluk taraftarları değil, bunu mu söylemeye çalışıyorsun..
Randal: Kesinlikle. Ölüm yıldızını çabuk ve gizli bir şekilde inşa etmek için bu işleri yapabilen herkesi işe almaları gerekmiştir. Sıradan bir storm trooper’ın tuvalet tesisatı döşeyebileceğini düşünebiliyor musun? Onların bildikleri tek şey öldürmek ve beyaz üniformaları.
Dante: Pekii, bağımsız müteahhitler ve ustalar inşasında çalışıyor olsa bile ikinci ölüm yıldızı’nın imha edilmesi seni neden rahatsız ediyor.
Randal: Sadece işini yapan bu insanlar öldürüldüler. Hiçbir alakaları olmayan bir savaşta.
(dante’nin dalgınlığını farkeder)
Diyelim ki sen çatı işi yapan birisin. Bir gün önüne iştah açıcı bir hükümet işi geliyor. Karın ve çocukların var. Getirileri iyi bir hükümet işindesin. Aniden sol kanat militanlar seni ve üç mil etrafındaki herkesi lazerleriyle buharlaştırıyorlar. Bunu sen istemedin ve aslında hiçbir politik görüşün yok. Tek yaptığın hayatını kazanmak.
(işçi tulumlu adam onlara katılır)

işçi tulumlu adam: Özür dilerim kesmek istemezdim ama neden bahsediyorsunuz siz?
Randal: Return of the jedi’nin sonundan.
Dante: Arkadaşım beni, asiler tarafında havaya uçurulan ikinci death star’ın inşaatında çalışan işçilerin masum kurbanlar olduklarına ikna etmeye çalışıyor.

işçi tulumlu adam: Ben de anlaşmalı çalışan bir ustayım. Çatı ustası.
(elini cebine atar ve kartvizini çıkartır.)
Dunn and Reddy home improvements.
Ve bir çatı ustası olarak konuşmam gerekirse, bir çatı ustasının politik görüşleri iş seçimi konusunda büyük önem taşır.
Randal: Nası?

işçi tulumlu adam: Üç ay önce bana bir iş geldi. Büyük bir ev.. Basit bir kiremit yenileme işiydi. Bana işi bir günde bitirirsem fiyatın iki katını vereceklerini söylediler. Birden evin kime ait olduğunu farkettim.
Dante: Kimin eviydi?
işçi tulumlu adam: Dominick bambino'nun.
Randal: "bebeksurat" bambino? gangster?
işçi tulumlu adam: Ta kendisi. para iyiydi ama risk çok büyüktü. Kim olduğunu biliyordum ve ben de işi bir arkadaşıma devrettim.
Dante: Kişisel politikan yüzünden?
işçi tulumlu adam: Doğru, ve o hafta foresci ailesi bebeksurat’ın evine bir baskın düzenledi. arkadaşım vuruldu ve öldürüldü. Kiremitlemeyi bitirememişti bile.
Randal: Olamaz!
işçi tulumlu adam(kahvenin parasını öder):
Hayattayım çünkü olağandışı bir müşteriden iş aldığımda aynı zamanda risk alacağımı da biliyordum. Arkadaşım o kadar şanslı değildi. Death star için çalışan işçiler eğer öldürülürlerse bunun onların hatası olduğunu biliyorlardı. bir çatı ustası cüzdanını değil kalbini dinler.


* Kedi sahnesine en çok güldüm... Tezgahın üzerindeki kum dolu kutuya öyle sakin işini yapışı vardı ki... O sırada para vermek için bekleyen müşterinin bakışları adamı gülmekten kırıp geçirebilir...

* Cem Yılmaz'ın GORA'sında porno film yapımcısının arka plandaki afişlerde eski porno film adları yer almaktadır... Bunlar arasında

Çıkarmadan Beş (eski bir argo... Arabada beş evde onbeş... iki yapar döner yatarım, doymayan komşuya çıkar, ya da ne biliim futboldaki bir olsun bizim olsun benzeri bişiidir... Beş Dakikada Beşiktaş diye zaten gerçek bir örneği vardır)
Kafası hariç 17
İki Yumurta Bir Sucuk (Vaktiyle Öztürk Serengil 'iki domates bir hıyar- iki bezelye bir bamya' şeklinde söylerdi bir skecinde... Bu kelam argomuzda 'iki yumurta bir sucuk koyarsam olur çocuk ve iki yumurta bir sucuk her yerde iki buçuk burda bedava' şeklinde tekerlemelerde kullanıyordu... Cem Yılmaz bunları iyi toparlamış)

Bu filmde ise Bir kadın şirin kızıyla video evine girer... "Happy Scrappy Hero Pup" adlı filmin olup olmadığını sorar... Videocumuz Randal (ki bir başka video kiralanan markette gider ve oranın güzelliğine hayran olur... oradan kiraladığı video bir hermafrodit pornosudur... Dante neden böyle iğrenç bişii aldığını sorunca da 'Hey, I like to expand my horizons' der)
Randal: Bayan ben de toptancımızı arıyordum yeni siparişler için der ve hangi filmi istediğini sorar tekrar...
Kadın: Happy Scrappy Hero Pup
Randal, toptancısına kendi dükkan numarasını söyler ve o şirin kız ve annesi önünde şu filmlerin siparişini verir... Bu sahne GORA'daki porno film yönetmenin arkasındaki afişlerden daha iğrenç bir listeyi barındırıyor:
"Whispers in the Wind", "To Each His Own", "Put It Where It Doesn't Belong", "My Pipes Need Cleaning", "All Tit-Fucking Volume 8", "I Need Your Cock", "Ass-Worshipping Rim-Jobbers", "My Cunt Needs Shafts", "Cum Clean", "Cum-Gargling Naked Sluts", "Cum Buns III", "Cumming in Socks", "Cum On Eileen", "Huge Black Cocks and Pearly White Cum", "Girls Who Crave Cock", "Girls Who Crave Cunt", "Men Alone II: the KY Connection", "Pink Pussy Lips", and, uh, oh yeah, "All Holes Filled with Hard Cock". Uh-huh... yeah... Oh, wait, and, what was that called again?

* mükemmel yumurta paketini arayan adam (hani marketlerde açarlar da tek tek yeni paket oluşturan kadınlar vardır ya bu onun sonsuz türevi gibi) ... Tuvaletinizi kullanabilir miyim diyen yaşlı adamın bitmez istekleri... Öbür dünyayı boylamamasına rağmen tattığı zevk ve son olarak polisin "buna benzer neler gömedim ki, bi salakta penisini yalamaya çalışırken boynunu kırmıştı" filmin ortalarına doğru yapılan bir geyiğe gönderme oluşturması... komik film işte...

Clerks II (2006)
imdb:78 (15 000- 7 000- 8 000)
beyazperde:63
z715075080
* Clerks'in ilk bölümünü izlemediyseniz bi anlamı yok bunu izlemeye... Tamamen ilişkili...
* Film en dip sex diyaloglarıyla dolu... İnanılmaz...
- Ass to Mouth pozisyonu mesela...
(lafı götünden anlamanın gerçek versiyonu gibi)

* Gene filmlere göndermeler vardı:

- Randall'ın Yüzüklerin Efendisi 1-2-3 özeti bir harika...
-Jay'in Kuzuların Sesizliği Buffalo Bill dansı...

* Zencilere Porch Monkey (Bizdeki mahalle önünde çekirdek çitleyen tiplere benzer verandada işsiz güçsüz oturan zencilere denir) denmenin ırkçı bişii olmadığını iddia eder Randall... Babaannesinin çok sık kullandığı bir kelimeymiş... Babaannesi yahudilere de pis dermiş... Irkçı olduğunun yeni farkına varıyor... Ama porch monkey konusunda ısrarlı... Onu sıradan bir argo yapmak için montunun sırtına yazdırıyor falan... Bu da başına bela oluyor elbette...

* Sırf muzur bir film... burada kendini kız gibi yapmış manyak...

1 yorum:

Erkek Adam dedi ki...

bu akşam izlenecek filmler listesine aldım. hocam bir de sözlükteki mesajlarınıza cevap yazsanız çok daha iyi olacak: )