Şehirlerarası Otobüslerde Teybin olmadığı dönemlerde çocukların türkü çığırdığı yıllar

Günümüzde turist gezdirilen tur otobüslerinde olabilecek fakat aslında bu topraklarda bir dönem
oto teyplerin çıkmadığı, yolların daha geçmek bilmediği, yolculukların daha uzun olduğu yıllarda çocukların çoğu zaman çıplak sesle ya da bir darbuka, bir `gırnata` belki bir yaylı çalgı ile uzun hava okudukları türkülerdi şehirlerarası otobüslerde duyulan müzik.

Nereden mi biliyorum, tabi ki sinema sayesinde:
İki üstadın, İki YILMAZ beyazperde savaşçısının, iki Türk sinemasının önemli eserinde de bu var.

Birincisi

Yol 1982

Yazan: Yılmaz Güney

Yönetmen:  Şerif Gören - Yılmaz Güney

http://www.youtube.com/watch?v=mIZxu6HAb2U#t=1465
Olayın geçtiği yıl 1982 (aynı dönemi anlatıyor)

İkincisi
Vizontele Tuuba 2004
Yazan: Yılmaz Erdoğan
Yönetmen:  Yılmaz Erdoğan
Filmin ilk yazıları bittikten hemen sonra
Film dönem filmi
Olayın geçtiği yıl 1980



Üçüncüsü Mucize filminin başında çoluk çocuk herkesin Türkü Çığırmasıdır:

http://kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2015/07/mucize.html

Türk sinema tarihinin en gerçekçi ve acımasız otobüs filmi ise "OTOBÜS" tür.
onda türkü çığırdıları bir sahne var mı hatırlamıyorum.

imdb puanı 60-70 arası süper komik filmler

IMDB puanı 60 - 70 arası Süper Komik Filmler:

imdb'ye bakarak film izleyenler dramalara boğulurlar.
Yüksek puanlı filmleri tercih ederek komedi izlemek istediğinizde ise:
Forest Gump gibi, Truman Show gibi, The Big Lebowski gibi, La vita è Bella gibi, Amelie gibi
komedi ama daha çok drama ağırlıklı komedi filmleri arasında sıkışıp kalırsınız...


Sinema Tarihinin en önemli komedileri olarak şu beş filme baktığımızda en çok güldüğümüz değil ağladığımız sahneleri hatırlarız maalesef.


Slapstik, sulu, stupidi (salaklık temelli) komedilerin çoğu bu baraja takıldığı için bu türün en iyi örneklerini
6.0 ile 7.0 arasında görebilir ve izleyebilirsiniz.

Bunun sebebi dram edebiyatta çok yüksek bir okuyucu kitleye sahiptir. Dünyanın neresinde olursa olsun 100 kişiye 10 roman ismi sorun komedi türüne yakın mizah ağırlıklı bir roman ismi duymanız sıfır ihtimaldir. Dramın ve trajedinin edebiyatta ki ezici üstünlüğü Sinema'yı da tür olarak çok etkilemiştir.

Pain And Gain 2013
imdb64
http://kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2014/08/i-am-not-antisociel-i-am-antiidiot.html
2013 yılının en iyi kara komedisidir. Aptallığın nirvanalarda dolaştığı film sık sık
"bu olaylar inanılmaz derecede gerçektir" vurgusu yapılmakta ve bu seyirciyi çok daha fazla gülmesine neden olmaktadır.

Bu film 7.0'ın altında olduğu için izlememek büyük kayıptır.


Benzer bir aksiyon komedi
Yedek Polisler
imdb66
The Other Guys
http://kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2011/02/other-guys.html












Due Date 2010 yılında bundan daha komik film var mıydı:
2010'un en iyi filmlerini listelediğim listeye bir bakın isterseniz
Liste aşağıdaki linke girerek bakabilirsiniz.
Bence 2010'un en komik filmi Due Date ve imdb'si 66

BKNZ







Bir 2016 yapımı film daha bu listemize girdi:
Why Him?
Kuşak çatışmasının en derin yaşandığı Baba - Damat adayı gerilimine, bir de babaların kızlarını hiç kimseye yakıştırama huylarını ekleyerek dozajı artırılan senaryolar çok klasiktir... Bazen filmin içine yedirilir bazen tek konu bu olur...

imdb64






Barefoot in the Park mesela bir Broadway komedisidir
ve inanın bana bazı sahneler gülme krizine sokar insanı.
Bu tür fars ve vodvil tadında filmler çok komiktir aslında onlar da 70'in altındadır çoğu:
http://www.kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2008/04/sinema-tiyatro-ilikisi-ii.html
Burada bir çok film bulabilirsiniz çok komik örneğin: Oscar
Listede imdb70 altı bir çok tiyatro oyunun sinema uyarlanmış muhteşem komik filmleri yer almaktadır.






Bir çok sinema tarihinin komedi baş yapıtı buralara gizlenir:
Ful trajedi çekmiş Vittorio De Sica üstadın neredeyse tek komedi filmi üstelik Peter Sellers'in de döktürdüğü: Caccia Alla Volpe (1966) filmi mesela...
Festivallerin yönetmeni filmin sonunda festival filmlerine bir laf gömer mahkeme salonunda delirirsiniz gülmekten...










Sinema tarihinin en iyi erotik esprilerinin yapıldığını iddia ettiğim şu filmlerin imdblerine bakalım bir de:
http://kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2012/06/1-numara-punch-line-punch-line.html

1 Numara Punch Line
imdb:57 sinema tarihinin bence en iyi erotik esprisi bu filmde yapılmıştır yukarıda okuyabilirsiniz:
Tom Hanks: (stand up'ında)
Adem ile Havva ilk karşılaştıklarında, adem havva'ya bağırmış: "daha fazla yaklaşma! bunun ne kadar uzuyacağını bilmiyorum"










Analyze This (1999)
imdb67

Analyze This (anlat bakalım) filminden psikiyatrist Billy Crystal (dr. Ben Sobel) ile Mafya Babası
Robert de Niro (Paul Vitti)'nin dialoğu bizi yarar:
ben: anlamıyorum neden bi metresin var ki?
vitti: karımla yapamadığım bazı şeyleri onunla yapıyorum...
ben: bunları neden karınla yapamıyorsun ki?
vitti: saçmalama! karım o ağzıyla her gece çocuklarımı öpüyor...





70 altında puanlı Komedi Aksiyon Sineması

Bruce Willes'in adamı kırıp geçiren aksiyon filmi:
The Last Boy Scout (1991)
http://kilavuzkarga.blogspot.com.tr/2012/11/the-last-boy-scout.html
Bir çok komik Bruce Willes filmi 70'ın altında kalmış diyebiliriz
Sadece Bruce amca mı? Stallone'nin de en komik aksiyon komedisi bu listeye girer:
İzlemeyeniniz var mı? 5'ten fazla izleyenler el kaldırsın: Tango & Cash (1989)
Pekiyi Arnold'ın aksiyon komedileri: Twins (1988)
Danny De Vito'nun: "Ne! Ben genetik bir artık mıyım?" repliği yeter be...
(mahallede arkadaşlar arasında bu filmden en çok bu espriyi anlatıp anlatıp gülmüştük)
ileride aksiyon filmleri ile unutulmazlar arasına girecek Keanu Reeves'in şöhret olduğu komedi filmi mesela:
Bill & Teds Excellent Adventure (1989)



Jim Carrey'i şöhret eden:
Ace Ventura (ben eh yuh artık demiştim bu kadar düşük puanda olduğunu görünce)
Tabi tepki oyları da topladığı için komedi sevmeyenlerden bir çok iyi komedisi hep diplerdedir plastik suratın:
Yes Men
Liar Liar
Hadi bunların hiç birine hiç gülmedim dedin şuna gülmeden geçebilir misin:
Me, Myself & Irene

O kadar komik olmasa da: Fun With Dick and Jane (2005)


Steve Martin'in bir çok baş yapıtını ıskalarsınız...
Yani ben Steve Martin filmlerine çok gülerim.
Bowfinger filminde bir kaç sahne insanı kahkaha krizine sokabilir. Bir kaç dost bu filmi izlerken Eddie Murphy'nin karşıdan karşıya geçtiği "figüranlar da çok iyiymiş" lafından sonra filmi durdurmuş dakikalarca gülmüştük.
Tree Amigos hele süper bir komedidir. Ekip de çok sağlamdır bu fimde üstelik. imdb64
Pembe Panter'leri komik olsa da bir takım Peter Sellers hayranlarının boykotuna uğramıştır bence.
İyi Polis - Kötü Polis sahnesine gülmeyenin mizah duygusundan şüphe ederim.
L.A. Story'de baş yapıtlarından biridir Steve Martin'in
Sinema Tarih'inde en azından farklığı ile bir baş yapıt olarak algılanması gereken çok sevdiğim filmidir:
Dead men don't wear plaid isimli filmi üstadın.
Yahu en azından kadın oyları ile coşması gereken bi Father of the Bride (1991) var...




Bir takım festival komedi baş yapıtları da imdb'de yukarılarda göremezsiniz:
Örnek:
A Cock and Bull Story (2005)

A Cock and Bull Story (2005) 70 -1000-500-500-
Tristram Shandy: Uyduruk Bir Öykü 76
z801065005

2006 İstanbul Film Festivali En iyi film ödülü

Film Tristram Shandy'nin romanını kendi mizahına yakın bir üslupla uyarlıyor... Tıpkı Man On The Moon filminin başında filmi özetler gibi bir Andy Kaufman mizahı olduğu gibi... Filmin iç içe iki film olması bana Noises Off... (Oyunun Oyunu)u anımsattı... Ama filmin bütünü daha çok Adaptation filmine benziyor... Anlatıcının olması ve yabancılaştırma efektinin çok olması baabında bir epik film denilebilir... Ama postmodernzmin temel edebi eseri olarak görüldüğünden kelle sanırsam filmi de postmodern olarak adlandırmayı yee tutmuşlar...

Hele romantik komediler iyice diplere doğru yol alır:
Hanry sally ile tanışınca dışında benim için en iyi romantik komedi film adayım şudur:
Forget Paris (şu an bu filmden on espri ezberimden sayabilirim)
Forget Paris bir romantik komedi baş yapıtıdır.
Forget Paris bir gag baş yapıtıdır.
Forget Paris bir diyalog baş yapıtıdır.
Forget Paris diyorum.... ya şu filmde gözünüz yaş gelinceye kadar gülmeyenin tek açıklaması vardır "depresyon"



Hele hele The Money Pit (1986) ben arkadaşımla tekrar izlediğimde cam sehpasını ortadan ikiye bölüyordum.
Bir evin çileden çıkardığı çift.
İki sekans vardır.
1 Mutfakta ışığın yanması ile başlayan kazalar zinciri
2 Ayna dolabını açınca kadının doğum kontrol haplarını veren işçi ve suyun gelmesi ile başlayan sekans.
üst üste gaglar içerir.
Tom Hank'in küçücük bir çocuk heykelin pipisinden doldurduğu kovalarla yıkanmak isterken tabanın çökmesi, ya da şömiye atılan bir odun ile tüm bacanın çökmesi seyirciyi krize sokar.







Date Night 2010
imdb65
* çift palyaçolu filmler...
* yanlış anlaşılmalar komedyası

50 First Dates da fena değildir romantik komedi olarak...
imdb68
Bu dünyadaki ikinci büyük penis esprisi!





Billy Crystal konusunu çoktan açmıştık. Bir Romantik Komedi baş yapısı Forget Paris ve Çok iyi düşünülmüş Psikiyatrist - İtalyan Mafya Babası komedisi Analyze This yukarıda bahsettiğimiz filmleri üstadın.
Billy Crystal'da Steve Martin gibi çok güldüren ama raiting alamayan bir oyuncu- senarist- komedyen



City Slickers (1991) filmi güzel bir filmdir ve ikincisi de çekilmiştir. Diyaloglar içinde zekice espriler vardır. Zaten Billi Crystal'ın olayı da budur, zekice espriler ve gülümseten hikayeler vardır.


Throw Momma from the Train
imdb61
Billy Crystal
Anne Ramsey
Kötü anne rolünde harikalar yaratmış ve hem oskara aday olmuş hem de bu rolüyle bir başka ödülü almaya bilmiş...

Film bir melez film... İki senaryo harmanlanmış ama senarist harika bir şey ortaya çıkarmayı başarmış
Birincisi: Çapraz cinayet fikrinin alındığı Strangers on a Train 1951
İkincisi: karısını öldürmemesine rağmen öldürmüş pozisyonuna düşen bir sanatçı temasının kullanıldığı How to Murder Your Wife 1965
* Film senarist olmak isteyenler için "Adaptation" kadar epik ve harika bir senaryosu var...
* Hikayeniz denizcilik üzerne ise o şey dediğiniz terimleri bilmeniz gerekiyor... Eğer hiç denizcilik tecrübeniz yoksa böyle bir hikaye yazmamalısınız...
* 100 yatmak istediğim kadın diye bir hikaye olamaz... bu saçma sapan bişii!
* Bak hikayenin iki kişi arasında geçiyor ve birisi daha hikayenin başında ölüyor... Katili bulmak çok zor diil... Şapkalı adam diğer şapkalı adamı öldürmüş çok belli... Üstelik ikisinin de adı corç... Daha yaratıcı olmalısın...
Sinema Tarihinin en iyi hikayelerinden birini gizler Annemi Trenden Nasıl Atarım filmi.
* Sana para kolleksiyonumu gösterebilir miyim... Halıyı kaldırır... Bak bu benim para kolleksiyonum... (iki tane bir dolar 3 tane 25 sent... Paraların anlamları olduğu için sakladığını, böyle bir para kolleksiyonu olduğunu öğrenince acaip duygulanıyorsun... )


ZAZ Komedileri ve Absürt Sinema:
Bir dönem sinemada coştuğumuz ZAZ filmlerinin de hiç biri neredeyse 70 üzeri puana sahip değildir.
Hatta bu türe benzer diğer absürt komediler de:
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005) diyip susmak lazım ya neyse...
Bu film bir baş yapıt!









Çıplak Silahlar...

Uçaklar özellikle Uçak 2 - Airplane II the sequel (1982) ay üssündeki sahne
sandalyeden düşürür.


Zucker'ın Rat Race (2001) (ben bu filmleri yüz kere izlesem deli gülüyorum ya)
Tüm komedyenlerin bir filmde toplandığı, Tim Burton'ın Batman'leri gibi şöhret dolu bir film Rart Race.
Bunlar bizi sinemada en çok güldüren filmler. Komedi efsaneleri resmen.


Tanrılar Çıldırmış Olmalılar...
(hele hele ikincisini 7.0'ın aldında görerek şok oluyor insan)

















Gene bir Afrika komedisi diyebileceğimiz Cool Runnings - Üşütük Popolar'da imdb'si 69 ile bizim bu ağımıza takılmış gayet eğlenceli bir filmdir.
"Eğer kafanın ortasında bir çizgi çizersem kafam kıçıma benzer" esprisi ve Olimpiyat başvurusunda ülke olarak Jamaika denildiğindeki suratlar görmeye değerdir. Üstelik olay gerçek bir hikayeye dayanmaktadır.





Mel brooks'un High Anxiety gibi bir çok filmini izleyemez 70 üstücüler, ya da ne bileyim
Woody Allen'ın gerçekten çok gülenen filmlerini de...
Small time crooks (2000)
Hollywood ending
New york stories (1989) woody babanın burada bulutlar üzerinden şehre konuşan annesi hikayesi kaç tane reklamda kullanıldı... deli komiktir o hikaye...



idiocracy- Ahmaklar (2006)
imdb:64
Filmin konusu: zeki çiftler çocuk yapmanın sorumluluğunu almıyorlar ve böylece aptallar daha çok ürüyor... Zeka'nın ırsi olduğunu varsayan senaristimiz git gide IQ'nun düşmesini 500 yıl sonra idiotlarla dolu bir dünya olmasını kurgulamış... Bir askeri üste deney yapan bilim adamları ilk deneyde bir aptalı kullanıyorlar... Lakin o kardeş gelecekte bir süper zeka oluyor... Hastane sahnesi filmin zirvesi... Hastane yazısını bir ilk okul çocuğu gibi sığdıramayan mimarlar yana doğru kaydırarak bir çözüm üretmişler... Çok güldüm... O hastanenin penceresinden dışarı baktığındaki manzara ise şu:



Filmin kalanı berbat... Buraya kadar izlebilecek komiklikte... Gelecekte aptalların olması dünyayı sadece şiddet ve her şeye gülmeye yöneltmiş... Bu da aristoyu doğrular bişii...


Mr. Bean'lerde uçar maalesef:
Bean (1997)
Mr. Bean's Holiday (2007) ki ben şu filmin otostop sahnesini sinema tarihinin komik sahneleri listesine sokarım.

Jack Lemmon - Walter Matthau ikilisinin filmleri bir kere daha maalesef.
Out to Sea (1997)

bir çok drama ağırlıklı komedi de sırf komik olduğu için ıskalanır:
patch adams (1998) robin williams'ın bir çok komedisi de 70 altında mesela ben man of the year (2006) filmini de severim adamın...
white men can't jump (1992)
dick tracy (1990) de fena değildir

aksiyon romantik komedi dalında bir avangart yapım:
Mr. & Mrs. smith (2005)

seriye bağladığında berbat hale gelmiş bir takım filmlerinde ilk filmleri ki çok komiktir gerçekten bu 70 barajının altında kalırlar:
Police Academy (1984)
Amerikan pastası
Scary movie (2000)

diğer aklıma gelenler:
Anger Management
Space Jam (1996)
seinfeld hayranları için Bee Movie
Starsky & Hutch (2004) bu filmin hapishane sahnesine deli yarılmıştım.
We're no angels (1989)

"I am not antisocial - I am antidiot" Sherlock Holmes

Pain & Gain
2013
imdb64

İngiliz Sineması'nın radikal islami teröristlerle dalga geçtiği çok eğlenceli, süper bi kara komedisi vardı = Dört Aslan (2010) "Four Lions" - Onu Hatırlattı...
Salaklık üzerine kara komedi olarak =
Özel Kuvvetler (2009)  "The Men Who Stare at Goats"

Michael Bay ilk yarım saati ile Bay'dığı süper bir konusu olan gerçek olduğunu düşündükçe insanı kahkahaya boğan süper komedi.

* Karakter tanıtımları ile uzun uzun uğraşmasa mükemmel bir film olacakmış.
Filmin ilk yarım saatinde bildiğin salak işte bunlar dese yeterli sonra bombalar arka arkaya patlıyor.

* Yılın komedileri arasında. Kara Komedi olarak baktığında baş yapıt!

* Film Tarantino Diyalogları ve Coen Kara Komedisi tadı var bir de öyle çekilebilseymiş dadından yenmezmiş - Lakin Michael Bay bunu aksiyon komedi olmasını istemiş kendi üslubundan dolayı...
Oyunculuklar yalnız çuk oturmuş filme...

* Filmdeki olaylar inanılamayacak kadar gerçek olması insanda acı bir gülme yaratıyor resmen:
http://www.miaminewtimes.com/2013-04-04/news/pain-and-gain-where-the-real-life-sun-gym-gang-characters-are-now/
olaylar o kadar absürt ki insan gerçek olduğuna inanamıyor.

* Film Amerikan Rüyası hicvi filmler arasında zirvede olmayı hak ediyor.

Nolan "Batman'leri topalarladık, bir de şu Superman'e el atayım bari"




Man Of Steel 2013
imdb73

* Yılın Blockbuster filmlerinden (yüksek hasılat getiren)


Bir Süper Fiyasko Süpermen, Tarantino'dan Seinfeld'e Türkiye'de ise Cem Yılmaz'dan (ilk gösterilerinde deli laf gömer Süperman'e) Yılmaz Erdoğan'a (Organize İşer) herkes laf gömer Süpermen'e:

Önce Kill Bill 2'de Tarantino'nun Süpermen hakkındaki söylediklerini bir hatırlayalım:
Süpermen tek başınadır. Süpermen süpermen olmamıştır süpermen olarak doğmuştur. Süpermen sabah uyandığında süpermendir. Clark Kent onun alt egosudur. Büyük kırmızı S li kıyafeti henüz bir bebekken kent ailesi onu bulduğunda sarılı olduğu örtüdür. Giysisi odur. Kent'in giydiği gözlükler ve takım elbise ise süpermen aramızda kaybolmak için giydiği kostümüdür. Clark Kent, Süpermen'in bizi nasıl gördüğüdür. Peki Clark Kent'in karakteri nasıl, Güçsüz - Kendine Güvensiz - Korkak - Sakar aha da linki
İşte bunlar Süpermen'in tüm insan ırkı üzerindeki fikridir.

Süpermen'in Bir başka zayıf yanı da kurşun değil tabancanın kendisidir.






İlk Superman filmi:
Superman 1948
imdb73


* En çok tanınan süper kahraman olmasına rağmen en çok da dalga geçilen karakterdir Süperman.
Çocukluğumuzun bu unutulmazı, stand upçıların "çok saçma yaaa!" larına öyle maruz kalmıştır ki çok yıpranmıştır. Süperman filmlerine baktığımızda da binlerce saçmalık göze batar. Benzer bir kahraman da bizde Fatih'in Fedaisi "Malkoçoğlu" "Kara Murat" tır.
Büyük Hayal Kırıklıkları Yaratan Süperman'ler
İlk Superman filmi:
Superman 1948
imdb73

Attan düşüp felç olarak büyük bir ironi yaşatan Christopher Reeve'in Süperman'leri:
Superman 1978
imdb74
Superman 2 1980
imdb68
Superman 3 1983
imdb49
Superman 4 1987
imdb36

Daha sonra çekilen
Superman Returns'te ayrı bir kepazelik olarak tarihe geçmiştir:
2006
imdb62
Bu filmde Superman başlangıçta karakter tanıtımı olarak düşmekte olan bir Boing uçağını zar zor yüzlerce seyircinin önünde stada indirmiş, ama aynı Superman hiç zorlanmadan koca adayı gökyüzüne fırlatmıştır.

Nolan's Superman yani Man Of Steel tüm bu çapakların temizlendiği Superman içindeki bir çok mantıksızlığa senaryoda hoş kılıfların uydurulduğu ve Superman hayranlarının içine su serpecek enstantanerle bezediği güzel bir film.
- Spoiler-
* Üvey Babanın Süpermen'in erdemli biri olmasındaki rolü iyi çizilmiş ilk defa.
* S harfi deha gazeteci Amy Adams tarafından Süpermen olarak yorumlanıyor, halbuki bu onların kraliyet onur armaları gibi bir şey sözde...
* Süpermen elbisesi kundaktaki kumaştan üvey annesi tarafından dikilmiyor, babası onu zaten yanında getirdiği uzay aracına koymuş... gibi.

Nolan Tim Burton'ın Batman'lerde gelenekselleştirdiği bol ünlü aktör filmlerini kendi Batman'lerinde yapmasa da bu sefer yapımcısı olduğu Superman filminde gerçekleştirebilmiş:
Oscarlı oyuncular Russell Crowe - Kevin Costner (İkisi de Süpermen'in babası oluyor ba ba ba)
Bayan oyuncu olarak son zamanların popüler oyuncusu Amy Adams,
Matrix'in baba eren'i Laurence Fishburne falan oynuyor.

Kriptonluların teee uzaklardan gelip dünyadaki kriptonlu ile kıran kırana dövüşmesi.
Konu olarak Christopher Reeve abimizin Süperman 2 si ile çok fazla örtüşmekte.
Film hakkında en güzel benzetme bizim bir argo deyişimize gönderme yapılarak yazmışlar çok güldüm:
 "bizde bir laf var hemşehri hemşehriyi gurbette s.ker". Film aynen bu temalı.

- Ağır Spoiler -
Filmin sonundaki "kim la gazeteci" diyenler olmuştur, ağır spoiler olacak ama gözlük taktığı için tanımamış olabiliriz o bizim süpermenimiz yani Clark Kent!

Bi de bizim süpermenlerimiz var bittabi bilakis filhakika:

                         
 Süpermenler 1979

               ÜÇ  SÜPERMENLER

            
              Anladıım  kadarıyla  bu   3 Süpermenler,  gerçekte  pek  süper  olmayan  üç  adamın,  ki bunlardan  biri  cücü,  dünyayı  ele  geçirmek  isteyen  kötü   adamdan  kurtarmasını  anlatıyor. Bakkal  kostümüyle  Ali Şen, bilim adamını oynuyor.  Ali Şen’in büyük bir kısmını soba borularından yaptığı  makineyi,  İtalyan  Mafyası  ele  geçirmek  istiyor.  Ulan  memlekette  ne  bilim  dallamaları  varmış  diyen  Cücü,  Makineyi  mafyadan kurtarmak  zorunda. (İtalyan  mafyasında da  ööle  korkulacak  bi  şey  yok  aslında. Asuman  Aslan bile  o  mafyanın  içinde.)   Yanında  Türk  sinemasında  niye  oynadığına  kimsenin  anlam  veremediği  İtalyan  bir  süpermende  var ! Bunlar  her  yere  koşarak  gidiyorlar.  Yönetmen  İtalyan’ı  “  Baba  siz  koşun  biz  sonra  bi  efektle  sizi  uçuyormuş  gibi  gösteririz”  diye  pis  kandırmış  olmalı ki İtalyan uçar  gibi  koşuyor  tamam mı !
           Filmin  yönetmeni kendi  süpermenini  şööle  tanımlıyor :  Yani bizim  süpermenimiz  daha sağlam ! Ayakları yere  basıyor  icabında ! Halkın  adamı  imajı  verilmiş.  Üstelik  gördük  o  elalemin  süposunu,  üstüne  doğru  düzgün  bişi  almadan  faso  yukarılarda  volta  attıda  nooldu ! Attan düşmüş  karpuza  döndü  inek ! Şimdi  her  tarafına  felç  inmiş  inmenin!
            Şimdi  bunlar  uçamadıklarından  dolayı  boğazdan  karşıya  geçmek  için  otobüse  binmek  zorunda  kalıyorlar.  Akbile  basıp  yerlerine  oturuyorlar.  Filmin  bu  yerinde  işte  yaşlı  bir  kadına  yer  vermeyen  bir  süpermen  sahnesi  var “Teyze  valla  bütün  gün  koştuk !  Bak  dünyayı kurtarmaya  çalışıyoz !  Daha  karşıda da  bi  sürü yere  koşucaz !”  diyor  süpermenlerden  biri.  İtalyan  süpermen  zaten  uyuma  ayağına  yatmış.  Diğeri de  pencereden  dışarı  bakıyor ! 
             Allahtan  bunların  düşmanları da  uçma  özürlü ! Süper  müper  diil yani. Yoksa  düşünebiliyor musunuz  bunlar  sadece  düşman  üç insan boyuna  kadar  dünyaya  yaklaşınca  vurabiliyorlar.  Te  bööle  on  dokuz  mayıs  gösterisi  gibi  üst üste  binip  vur  kaç  yapıyorlar.  He  he !
Bu  arada  filmin  sonuna  doğru  Cücü  “ Ulan  malkoçoğluyken  bile  az  buçuk  uçuyoduk,  şimdi  süpermen  olduk  tık  yok !  Olmaz ki kardeşim”  demiş olmalı ki  bi kaç  duvardan  Fatih  Fedaisi  atlayışları yapıyo.  Bu ara  diğerleri  hala  süpermenin  sü’sü  bile  olamamışlar. Koşturup  duruyorlar. 
Her  türk  filminde  olduğu  gibi yönetmen  filmin sonunda  bir  sürpriz  son  yapıyım kaygısı  gütmemiş.  Film herkesin  tahmin ettiği  şekilde  bitiyor.  Yani  onlar  eriyo  muradına  siz  çıkıyorsunuz  kerevetine. 
Filmden  çıkarılabileceğimiz  sonuçlar  şunlar :  Bu  ülkeye  bir  süpermen  yetmez  abicim.
Bizim  süpermenimiz  657’ye  tabidir ! Herkesin  imdadına  koşar  yani  uçamaz.
Haliç  köprüsünde  koşan  üç  pelerinli  embesile  rastlarsanız  bilin ki  bunlar  bizim  süpermenlerimiz! Gerekirse  sahip  çıkalım.  (  Bu  Sekans  harbiden  filmde  var ! )
Ulan  hazır  ülkede  birkaç  süpermen  var  insan  bunları  Devlet Hastanelerine  gönderir de  birkaç  röntgen  çekimine  yardım etmeleri  sağlanır.  Ama  nerde  o  anlayış