Aalarsa Anam Aalar


Changeling (2008)
imdb80
10bin 15bin 20bin
z710080200
top250films
4w31n

=Çaresiz Kadın hikayeleri Sophie's Choice Sofinin seçimi gibi dertli ana filmleri
= L.A. Polis teşkilatını eleştiren filmler
L.A. Confidential- Chinetown

* Amerika tarihindeki hukuk mücadelelerinin filmlerini yapmaya devam ediyor...
Tarihinde çok zengilnlik olmamasının avantajını yaşar gibi...

* Dokunulmazlarda Al Capone'un nasıl vergiden içeri atıyorlar... Burada da çok mesleğini kötüye kullanan polis teşkilatı kadının mücadelesinden dolaryı batıyor...
_polisin elindeki gücü suistimal etmesi_

* Dönem filmi mekan modellemeleri mükemmel...

* Babam muhabbet kuşu öldüğünde kız kardeşime kopya bir muhabbet kuşu getirmişti... onu bile yutturamadı... bir çocuğu annesine nasıl yutturucaksın... acaip bişii olmuş hakat...

* Tamamen gerçeklerden yola çıkılarak yapılmış...
Sadece getirilen çocuk itiraf ediyor gerçek hayatta
Bir de görevden alınan polis şefi 2 yıl sonra görevine iade edilmiş...

Önemli bir olay da seri katilimiz aslında ablası ile babasının ilişkisinden olmuş... Annesinin "ben onun annesi diil büyük annesiyim aslında" itirafından anlaşılmış.. Bu olayların ortaya çıkmasını sağlayan yiğeni denilen ama aslında kardeşi olan erkek çocuğu ise bu kadar travmadan sonra normal bi hayat sürmesi en enterasan bilgiler arasında... İkinci dünya savaşına gitmiş, dönünce posta servisinde çalışmış... Çocuğunu arayan annemiz ise bir rivayete göre ortalıktan kaybolmıuş...Oradaki mağdur annelerden birinin oğlunu bulması bunu daha çok çocuğunu armaya itmiş

* Filmin tip noktası 5 yıl farklı kimlikle dolanan çocuğun ortaya çıktığında sebebi sorulduğunda "Annemi babamı özledim " demesi... Tuubacıım dayanamadı ve gözyaşlarına boğuldu...

* Film üç noktalama işareti devamlışında
Bu benim oğlum değil.
Oğlumu geri istiyorum!
Oğlumu öldürdün mü?

* Clint Eastwood bu senenin iki filmini aynı mekanda çekmiş...

- Asla kavgayı sen başlatma. Hep bitiren ol.
- Neden sana vurdu?
- Çünkü ona vurdum.
- İlk sen mi vurdun?
- Neden?
- Babamın, beni sevmediği için gittiğini söyledi.
- Tatlım, baban seni hiç görmedi.
- Seni nasıl sevemez ki?
-Peki neden gitti?
- Çünkü senin doğduğun gün postayla bir şey gelmişti. Senden daha büyük bir kutuydu. İçinde ne vardı biliyor musun? 'Sorumluluk' denen bir şey. Ve bazı insanlara göre, sorumluluk dünyadaki en ürkütücü şeydir.
-Yani, o kutunun içinde olan şeyden korktuğu için mi kaçtı?
-Bu aptallık.
-Ben de aynen öyle düşünüyorum.

* Filmde konusu geçen bişii Epik bi şii.. It Happened One Night filmi ve oskara verilen bir selam...

Hiç yorum yok: