Aile Arasında


Aile Arasında
2017
imdb82

* Yılın en iyi yerli komedi filmi

* Yılın en iyi ikinci yerli filmi






* Avam Türk komedileri çok çekiliyor.  Senaryosu zekice yazılmış - çalışılmış - ciddi mesai harcanmış - detayları düşünülmüş nadir iyi Türk komedileri arasında yerini almış bir baş yapıt derdim ama çok fazla tesadüf yazmışsın be ablacığım...
- Avizecinin, babanın, Fikret'i hiç sevmeyen eşinin ne işi var aynı düğünde allasen :)
Komedilerde böyle şeylere çok da takmamak lazım ama bunda yüksek doz bir tesadüf var...

* Ağızlar lehçeler de arada kaymış... Bir de film çok zekice olmasında oyuncularında oyunculukla
kattıklarının çok fazla olduğu kanısındayım.

* Bu tip filmlerde skeç skeç ilerleme genelde en büyük sorunlardandır. Lakin senaryonun akıcılığı iyi bir yönetim ile filme de yansımış. Planlar arası kopuk değildi -  bağlantılıydı (Tema'nın dışına çıkmamalarından da biraz kaynaklanmış gibi duruyor) Bu filmin bence en büyük başarısı bu...

* Türk sinemasının düğün temalı komedi filmleri: Düğün Dernek -
Eyvah Eyvah 2 - Hokkabaz...

Ben dünya sinemasının bu kadar düğüne takıntılı olduğunu görmedim. Sineması biraz ülkenin aynası gibi... Bilim adamların - başarı hikayelerinin biyografiler, Onur - Hakkaniyet - Adalet duygusunu vermeye çalışan dramalara, insanı dünyayı tanımaya iten yol filmleri ile dolu dünya sineması... Ama bizde iyi filmlere bir bakın mutlak bir düğün sahnesi vardır...
Bir laf var:
"Türklerin mükemmeliyetçi oldukları yegane konu düğün dernek işleridir. Lakin evliliğe düğündeki pasta kadar değer vermezler"

Bu sefer dünürler hem tezat hem de çok dirsek teması olan karşıt ailelerden seçilmiş.
Adanalı erkeklerin pavyon düşkünlüğünü herkes bilir:
Adanalı görgüsüz zengin aile X Pavyon şarkıcısı çalgısı aile

Türk melodramlarında çok olur... Kız zenginmiş gibi anlatır kendini. Aile de konuyu toparlar.
Biraz da tema olarak bu kullanılmış. Hani köşk falan kullanılır. Tüm mahalleli buna konsantre olur...

Filmde meşhur Tarık Akan'ın yola "Seni Seviyorum" yazmasının kliplerde de kullanılan türevini almışlar:







Bu filmi Hollywood'un meşhur karşıt dünürler temalı filmleri kadar komik olmasının bir nedeni de Pavyon şarkıcısı ablamızın pavyon çalışanı transseksüel arkadaşı ve konsomatristen bozma güzellik uzmanı komşusu... Karşıt dünürler konusunda filmlerini çok sevdiğim versiyonu senarist yönetmen Francis Veber'in La Cage Aux Follet ya da Hollywood versiyonu Birdcage filmidir. Onlarca versiyonu var ama en çok tutulanı Meet The Fockers olabilir.

Tiyatro eğitiminde oyun çalışmalarından biri de "Yanlış Anlama"dır.
Bu filmde biri klasik "Seks konusunda yanlış anlama" - ki zilyon tane versiyonu vardır -, iyi bulunmuş Avukat ile Kör buluşma yanlış anlaşılması sahnesi fena değildi...
Ama ikinci yanlış anlama parodisi "Ampul" çok çok zekice yazılmış ve çok güldüren bir yanlış anlama sahnesiydi.

Filmin kelime esprilerini de beğendim:
- Ya benimsin ya da Toprağım!
- "Topağın" demek istedin herhalde...
- Yok yani ya benimsin ya da bundan sonra kanka oluruz... Sana toprağım derim...

Ya da şu espriye çok güldüm. Erol Günaydın'ın Trans ablaya:
- Sesiniz çok güzel. Ama keşke o kadar sigara içmeseydiniz... Fazla kalınlaşmış...
- Ne sigarası ayol... Ben hiç sigara içmem !...

* Sinema'da karakter tanıtımına çok önem veririm. Hele de karakterler oturduktan sonra karakterin tamamen değişmesi filmi benim gözümde başyapıta taşır.  Bunda en başarılı filmlerden biri olan John Ford'un Posta Arabası filmi. Bu filmin finalinde kasıntı ev hanımının orospuluk yaptığının ortaya çıkması Pavyon kadının iyiliksever ve namuslu tavırları içinde güzel bir karakter değişimi olgusuna dönüşmüştür.
Karakterlerden Trans karakterin en sağduyulu ve oturaklı olarak çizilmesi sinemamız adına gayet güzel bir ilerleme. Trans karakterinin tam karşısında yer alan, Sünni - Türk ve Muhafazakar karakterler ise içten pazarlıklı ve yer yer iki yüzlü olmaları da iyi tanımlanmış. İkisini mukayese ettiğimizde çok doğru bir analiz yapıldığını düşünüyorum senaryoda...


Hiç yorum yok: