Magic in the Moonlight

Magic In The Moonlight
2014
imdb66

* Woody Allen'ın en hafif ve hatta hafif meşrep filmi diyebiliriz.

* Diyaloglara boğulmuş filmdir.






* Wooy Allen'ın sinema kariyerinin devamını ve her yıl yeni film yapmasını Ferhan Şensoy'un her yıl bir tiyatro oyunu çıkarmasına benzetiyorum ben.
Evet üstat çok yetenekli ama belirli bir zaman geçince tükeniyor sanatçı. Onu sevenleri takip ediyor. Eleştirildiğinde hayranları "ama şu eseri çok komikti" falan diyor. Bence o noktaya çok yakın Woody Allen da.



* Benim gözümde Whatever Works son baş yapıtı diyebilirim.
Bazıları için bu Midnight in Paris olabilir - lakin o yıl bir İran filmi olan "Jodaeiye Nader Az Simin" filminin alması gereken senaryo oscar'ını aldığı için gıcığım.





* Eksi'de film için filmden daha güzel bir nükteye sahip tanımlama yapmışlar:
"Sihre inanmayan bir sihirbazın, aşkın sihrine kapılması"

* Filmlerinde Pesimist ve Nihilist üstüne üstün huysuz karakterini bu sefer Colin Firth oynuyor. Bence Woody Allen'a en çok yaklaşan kişi Whatever Works filmindeki Larry David'ti ya neyse.

Filmde tam bir Woody Allen tarzı sarkastik diyaloglar diyebileceğimiz bir kaç örnek:

- Siz ruhlar alemine pek inanmıyorsunuz sanırsam bay Stanley
- Aksine Madam, bir restoran açmak için iyi bir yer olduğunu düşünüyorum.





- Beni affedebilecek misin?
- Seni ben affedemem, Seni sadece tanrı affedebilir.
- Ama tanrının olmadığını söylemiştin.
- Bak sonunda beni anlayabiliyorsun!


* Nitçe'den alıntı yaptıkları:
"Yaşamak için yalanlara ihtiyacımız var"

* Sevimli bir film...
Film bir reklam gibi. Bittiğinde size -güzel insanlar - sıcak mekanlar - rengarenk elbiseler - hoş bir melodi - bırakıyor. Bu filmin bu sinematografik özelliği elbette biraz entellektüel 30 yaş üstü kadınlarda hoş bir seda, güzel bir tat izlenimi bırakacaktır.
* Sinemaya katkısı sorgulandığında ise çok düşük bir oy alacağına eminim.

Hiç yorum yok: