Bizim Büyük Çaresizliğimiz

Bizim Büyük Çaresizliğimiz
2011
imdb69
5W2N Altın Ayı'da yarışmıştır.

* Fillm bana plaza insanlarının halktan kopuk yaşantısını anlatan filmlerden biri izlenimi vermişti izlemeden önce... izledikten sonra öyle samimi, öyle gerçekçi, öyle duru öyle biz olduğunu gördüm oradaki karakterlerin. tematik olarak yukarıdaki tanıma yakın gibi dursa da bu ön yargımı darmadağan ettiğini söyleyebilirim.


= Tutunamayanlar
Filmin başlangıcı o kadar etkiledi ki beni. Muhteşemdi. Selim ile Turgut'un kavgalarını ve dostluğunu gördüm başlangıçta. Film salt bu dostluk ve cevresi ile sorunları anlatsaydı baş yapıt olabilirdi.
= Fareler ve İnsanlar

* Ankara'yı sevdiren filmler.


* * Peynirle reçel yemek - Bulaşık makinasından çıkan bardakların yumurta gibi kokması - iyi yemek su katılmadan yapılırlar...  beni delirtti, aşkla bağlandım bunlar konuşulduğunda filme...
Şunun geyiğinin yapılmadığı ev neredeyse yoktur: "Peynirin üzerine reçek mi sürülür!"





* Hemen hemen her cümleinin sonu "Hatırlıyor musun" diye bitecek kadar güzel şeyler yaşamış dostların filmleri.



* Kız bir çeşit "Şeker Kız Candy" değil miydi?

* Aşka dair büyük ahkamların kesildiği filmler:
"En büyük ahlaksızlık bir aşkı yaşamamaktır. Hayatı mümkün olan en geniş haliyle yaşamak gerekir."
"Aşk eşitler arasında yaşanır."

* Çetinikisalakenderdört!


"Uç bakalım ender, uç! Sözcüklerden kendine kanat yapanları çok gördük biz!"
"Kötü olduğumuzda en fazla susarız biz, birbirimize bakmayız. Karpuz yeriz."

Filmde en sevdiğim monolog sahnesi:




Hiç yorum yok: