26 mart çarşamba


A Funny Thing Happened on the Way to the Forum
Aptallar Şehri (1966)
MGM: 20 45
z800565005
imdb: 69 (500 500 500)

Müzikal Komedi
* Buster Keaton oynuyor
(o da 'ikinci adamlardan'
lee lewis, beach boys, inönü gül gibi)

* Senaryosunu M.A.S.H. ve Tootsie'nin de yazarı :
Larry Gelbart
* en uzun isimli müzikal

* yüzükten kolyeden doğum izinden çocuğu tanıma üzerine filmler


- Dolandırıldım... Hem de romanın en şerefsiz kölesi tarafından.
Uzun zamandır romada olmayan tüccar arkadaş: Pseudolus
Onun ismini bilmesi çok şaşırtır...

Çok zeki köle rolünde oynayan ve filmin başında karakterleri tanıtırken de kendini yere göğe sığdıramıyan bu kişi Zero Mostel adında süper bir komedyen... Beni The Producers da da çok güldürmüştü...

Film küçük gaglarla başlıyor: Eşekleri zebra gibi boyayan bir adam...
Yerlerde bi sürü haber güvercini... Kağıtları taşıyamamışlar...

Daha önce çok yapılan bir espri:
Parayı sayarken: "ama bunu kazandım"
devamında bi kaç rakam atlıyor

* ikiz kız sunan pezevenge: bana bir tane yeter... sense seti bozmak istemezsin...

- Bekle harika bir fikir
-Evet ne buldun
- Harika bir fikre ihtiyacımız var...

* Kayınvalidesinin heykelini geneleve girerken ters çeviriyor... Roma açık şehirde de benzer bir espri vardı...

* Gaglar: Üç kişi üst üste duruyorlarmış gibi yapıyolar. Ama sonra alttaki ayrılıyor... Üsttekiler zaten sabitmiş... Oturdukca sokak çeşmesinin suyu kesiliyor falan...

* Bu yandaki gibi olan kareografi hoştu... Bu fotodanda anlayacağınız gibi vodvil bir çok profesyonel amatör grup tarafından oynanmış...

* Çömlek üstü muzur resimlere baktığını söylerim...

* Neden bütün erkerkler bana ilgi duyuyor diyen kadın kılığına girmiş kölemiz de filmin sonuna doğru "some like it hot" filminin unutulmaz repliğine benzer bir şey yiyor...
"Bunu sana kim yaptı" Tabi bu konuda en unutulmazı Öztürk Serengil'in "Ööösün Faaketmez" idir o başka...

- Size bir kahin lazım.
- Nerden bildin?
- Ben bir kahinim... Bilirim...

- Ona daha önce sahte bakire vermiştim... Bundan dolayı çok kızgın...
- Sahte Bakire mi?
- Evet... Hep onunla beraber aldığım sahte harem ağası yüzünden...
- O da mı sahteymiş...

- Yüzbaşının şarkısında 'türk' kelamı var... Onları yendim falan...
Yüzbaşı filmin sonunda amerikanın çok sevilen bando ikizleri isimli Jennifer Baker Susan Baker kardeşleri götürür...


Yanlış anlaşılma esprisi:
General Kızı: Babam tam 200 subayı burada memnun etti!
Orayı genelev sanan yüzbaşı: Tekbaşına!
General Kızı: Tabii ki yardımızın da emeği büyük...
O an yardımcının suratı çok komik...

Bir çok Profesyonel Amatör oyuncular tarafından oynanan vodviller:

Noises Off... - Oyunun Oyunu

imdb:69 (1000-500-750)

beyazperde:70 (20)

Arap Saçı , Kaç Baba Kaç, Noises Off'da yüzlerce amatör grup tarafından oynanmış vodvillerden...

Sinemaya aktarılmış diğer vodviller:
barefood in the park imdb:68 (1967)
oscar imdb:54 (1991)
oscar'dan replikler:
- Hayatım boyunca bu kadar aşıağılanmamıştım
- Bekle daha çok gençsin...

- sen oradayken bu ayştany neredeydi...
- kız arkadaşının yanına geç (tam tokat atıcak iki adamına)

- Onu tanımak mı? Bazen ondan başka kimseyi tanımadığımı düşünüyorum...

A Funny Thing Happened on the Way to the forum imdb 69 (1966)





Snow Cake - Kar Pastası (2006)
GOLDmax:23 30
GOLDmax:01 30
imdb: 77 (1000 1000 1000)

'bana sıkıca sarıl ama dokunma'
'her bir kar tanesi farklıdır'

Hiç yorum yok: