A Love Song for Bobby Long

A Love Song for Bobby Long
imdb72
2004

* Şiir gibi şarkı gibi bir dram.

* Yılın Edebiyat - Sinema buluşması. Kitap dünyasına dair bir film aynı zamanda.  Yılın Müzik filmi de diyebiliriz. Yani müzikleri muhteşemdi.

* Alkolizm üzerine, Dostluk üzerine, Edebiyat üzerine...

* Filmin özeti filmin içinde ünlü sözlerden biri ile açıklanmış gibiydi:
"Hayatımızın tek bir sayfasını bile yırtıp atamayız, ama koca bir kitabı ateşe atabiliriz" Bu filmin özeti gibiydi.

* Aşktan çok dostluk filmlerinden biri denilebilir. Huysuz ihtiyarı John Travolta üstat iyi çıkarmış.

Scarlet Johansson Ablamızın,
Orada Olmayan Adam filmindeki, Berberi çıldırtan piyanist küçük kızı ile dikkat çekmişti. Araba finalinde yaşanan sinema tarihinin hiç bir şey olmamasına rağmen akıllar kazınan nadir erotik sahnelerden birini canlandırmıştı.
Güzelliği ile boy gösterdiği, kariyerindeki zıplama noktalarından biri olan İnci Küpeli Kız filminin İnci Küpeli Kızı oldu tüm güzelliğiyle.
Bu filmin de odağında, yetenekli aktristimiz.

-Spoiler-
Filmi tavsiye etmek yerine filmin devamlılıklarından biri hakkında yazmak istiyorum. Ünlü yazarların ünlü kitaplarından sözler söyleyip karşı tarafın bilmesi üzerine entellektüel sidik yarışı vardı filmde.
Bir benzerini Yılmaz Erdoğan Kelebeğin Rüyası'nda şairler için yapmaya çalışmıştı.

İşte orada söylenen sözler:
''hayatımızın bir tek sayfasını bile yırtıp atamayız ama bütün kitabı ateşe atabiliriz.'' george sand*

''sadece bir kez ve çok uzun bir zaman için ölürüz.'' moliere

''100 yıl yaşayacakmış gibi çalışmalı ve yarın ölecekmiş gibi dua etmelisin.'' benjamin franklin

''büyümek dururken neden toprağın altında bekliyoruz?'' robert browning

''asla bir yabancıyla adil dövüşme.'' arthur miller*

''dost gibi gözüken düşmanım sana sesleniyorum:
sen, sen cebinde türlü hileleri olan..sen oradaki benim ihtişamlı dostum..
en utanç verici sırrıma sinsice baktın ve beni mahvettin!
tüm kalbimi çekicinin altına koyacak kadar sana güveniyorken..
yanlışlarını da doğruları kadar sevdiğim kafası şeytani bir bulutla kaplı dostum!
biz uzun sopalar üzerinde cambazlık yapan iki düşmanız.'' dylan thomas

''mutluluk havalanmadan uçabilmemi sağlıyor.'' robert frost

''keşfetmeye devam edeceğiz ve tüm keşiflerimizin sonunda başladığımz yere dönecek ve ilk kez bulunduğumuz yeri tanıyor olacağız.'' t.s.eliot

arasında bir söz benim zihnimi kurculadı...
''100 yıl yaşayacakmış gibi çalışmalı ve yarın ölecekmiş gibi dua etmelisin.'' benjamin franklin
Bunun hadis olduğunu söylendiğini duymuştum. yoksa yeni bir dede korkut masallarının heredot'tan arak durumu mu... ya da gel ne olursan gel sözünün Mevlanaya ait dediği tiflisli bir filozov'a ait olması durumu mu...
Hadis ile ilgili bir iki yere baktım... gerçekten merak ediyorum... daha da inceleyeceğim....
Hiç Ölmeyecekmiş Gibi Dünya İçin, Yarın Ölecekmiş Gibi Ahiret İçin Çalışmak

Facebook yazışmalarında kardeşim şunu söyledi:
"Sahih hadis değil o, kütub-u sitte de geçmez... "en güzel kırk hadis" vb gibi, eyüp kitapçılarında bolca bulunan üfürükten kitaplarda geçer"

Filmin sonuna doğru söylenen şu söz beni çok etkiledi yalnız:
''keşfetmeye devam edeceğiz ve tüm keşiflerimizin sonunda başladığımz yere dönecek ve ilk kez bulunduğumuz yeri tanıyor olacağız.'' t.s.eliot


Hiç yorum yok: