Korku Filmlerine Üzerine Mizahi yaklaşımlar

Korku Filmleri Üzerine Stand Up'çılarımızın yaklaşımları:

Cem Yılmaz:


* Enerjik gençler kampa gidip sırayla öldükleri filmler vardır. Hala daha yapıyorlar o filmlerden. Bir grup öğrenci ne kadar enerjiyiz ya hadi kampa gidelim tek tek ölelim...

(Bu filmler 80'lerin başında cortlamıştır:
Avangart ve Efsane yapımı tabiki:
13. Cuma filmleri
Diğer benzer örnekler
The Burning imdb61
Sleepaway Camp imdb58
Maalesef berbat bi türk versiyonu mevcut: Büyü)


Gizemli bir dedeye rastlanır... Adam gizemlidir ama... Sallanan koltukta sallanır...
- Merhaba kapırfilt kampına nasıl gidebiliriz acaba?
- 1950 den beri oradan kimse dönmedi (sanane, onu mu sorduk)
Bu amcanın tavsiyesini sallamazlar... Amca o an sallanmakta olduğu için ekstradan sallamazlar yani...

...
Kampa varırlar... Çift olanlar hemen sevişir... Madem kamptayız ve çiftiz seişin lan deyip...
Tek olanlar da derler ki madem sevişmiyoruz kampı gezelim... Yalnız bu grupta bir kimse vardır ki,
Bu grup içersinde her kim ki gözlüklü ve şişmandır o ölür

...


Korku filmlerinde çocuklar vardır... İp atlayan top oynayan çocuklar... İp atlayan kızlar vardır... Onların etekleri robadandır:
- Aaa amca öldü!
O kadar ip atlarsan biri ölecek...

(Benim bildiğim Flatliners 1990  imdb64 filminde bu vardı...)


...







Tarkan Bulut:

İlk izlediğim korku filmi Alfred Hitchcock'un Kuşlar filmi, Adamın gözünün kuşlar tarafından oyulduğu sahneyi hiç unutmadım... O film yüzünden bir serçeyi bile sevemedim... Kuş markalı hiçbir Tofaş'a binemedim...
Bir gün annemin bir arkadaşı "amanda kuşunu sevsinler" deyince "bi dakka ya en korktuğum şeyi ben taşıyormuşum" dedim... Bir kaç izlediğim kısa filmde o kuş da korkunç şeyler yaptığını gördüm ama neyse!

* Bu filmler bizi korkutamazlar, Fredy var, Fredy... Sen Fredy'yi koy Tarlabaşına... Orada ne Fredylar var biliyor musun sen? Kabusu Fredy görür. Bir de lakap takarlar buna "Çirkin gel buraya bakiim"

* 13. Cuma:
- Abi bugün 13. Cuma!
- Tüh hakat Cumaya gitmeyi unuttuk ya!

* Kont Dracula: Gelsin İstanbul'da kam emsin... Burada adamın münasip bir yerinden kan alırlar kan!
N'aparlar ederler bi imza alırlar bunun elinden, şato'yu da alırlar elinden... Gündüz çıkamıyor ya bu, herhangi bir noterde vekaleten biter bu iş... Bu, tabutla e-5'in yanında kalır... Uyanır bakar ki sağ böbrek yok!

* Testere: Koy oraya 5 tane türk. En psikopatı döner o kameraya "Oolm burdan bir çıkayım var ya... Ya beni burada öldürücen... Çıkarsam bittin... Ben Ümraniyede esnafım...

* Geçen yaz ne yaptığını biliyorum:
- Ruslarla olanı mı diyon oolm!
- Geçen yaz geçen yaz... Haaa o evvelki yazdı oolm!

* Scream:
- Gelcemmm ... Seni öldürücem...
- Tıslama lan... Adresini ver... Bak ben seni bulurum...

* Ring:
Türkiye'de kimseyi öyle korkutamazsın... Televizyondan içeri kız giriyor... Televizyondan içeri karı giriyor ya... Hem de ıslak ıslak... Saçından tuttuğun gibi...
- Fena diil bak ıslak ıslak gelmiş... Önce sen mi ben mi?

* Son espriye çok güldüm... İyi bir toparlama... Lakin orjinal değil... Bobiler org'ta Samara'nın Çilesi başlığı altında onlarcası üretilmiş...


Hiç yorum yok: