super 8



Super 8 2011


* 80'ler kadar berbat bir film...

* Çok af edersiniz JJABRAMS gene sıçmış sıvamış...
Bu yılın en şitten bilim kurgusu

http://www.super8-movie.com/

bunu izleyeceğinize Limitless'ı izleyin ya da Source Code'u ya da ne biliim Unknown'u falan izleyin... Deemez... Berbat diyorum kardeşim...


* Dünyalar Savaşı filmini sinema izledikten sonra acaip küfrederek çıkmıştım... Ama sonra öğrendim ki bilim kurgu tarihinin ilk uzaylı istilası romanının üstelik neredeyse 150 yıllık bi eserin sinemaya aktarımı... Spielberg bir saygı duruşu filmi çevirmiş... Biri bunu yapmalıydı... İşte bu seferde yapımcısı olduğu bir filmle bu saygı duruşunu devam ettiriyor... 80'lerin bilim kurgularıyla büyümüş bir nesli anılarına götürüyor... Bu bağlamda film mükemmel... Ama dönemdaşlarıyla mukayese ettiğinde içi çok boş kalıyor MUAlesef...
dtcibay

* Filmin en güzel tarafı sonradan kurgulanmış olan çocukların çektiği kısa film.... O bir harikaydı...

* Kızın film içinde film oyunculuğu ise nefes kesici ...

* Filme dair tek olumlu yazılabilecek şey -eksi- de biri yazmış...
amca ile alisamiyen'de mac izlemeye gitmenin, ailece beykoz ormaninda piknik yapmanin, yegane hafta sonu eglencesi oldugu yillarda. vhs ve beta kasetler ile izledigimiz, minik zihnimizi, hayal dunyamizi sekillendirmis filmler vardi. buyuduk de nice filmler izledik, eskilerin yerini hicbir zaman tutamadi ya. hani hep aklimizda "back to the future"lar.. "komsum bir vampir"ler.. "indiana jones"lar .. iste bu filmin tadi ayni eskiler gibi..
Fright Night (1985)
(Komşum bir Vampir)
bu sene tekrar çekildi...

film hakkinda en ufak fikrim yoktu. sahura kadar 1-2 saati gecirmek icin izlemeye basladim.. yonetmenin farkli aci kullandigi her kucuk kare, cocuklarin rol aldigi her sahne, bir baska hatira canlandirdi gozumde.. filmin ilk 1 saati beni 90'lara dondurmeye yetti.. kaset kiralayan amcadan bi vhs alip arkadaslarimizla izliyorum gibi geldi. bostanci suadiye arasinda 1 tek "beyaz saray" apartmaninin 3-4 kattan yuksek oldugu yillar.. simdilerde 4 bir yana dagilmis cocukluk arkadaslarimizla bos/terkedilmis/yakinda ustune kat kat apartman yapilacak, mustakil evlere, geceleri el feneri ile girip hayalet aradigimiz inanilmaz gecen cocukluk yillari..

80'li mecmualardan firlamis canavar, abarti bombali patlamali sahneler, tanklardan toplardan cikan lazer isinlari vs vs elbette benim de hosuma gitmedi. son 20-30 dakikasini tam izlemedim bile. ama sirf birkac sacmalik yuzunden bu filme kotu diyebilmek, filmin ilk 1 saatini izleyen, istanbul'da dogmus 80'lerin cocuklari icin imkansizdir.

* Bi de Ella Fanning amma hızlı büyüyor yauv

Hiç yorum yok: