Zor Be!

Alexis Zorbas (1964)
imdb:78
(1500 1000 1000)
z901575010

* günü yaşa mesajı veren filmler

Alexis Zorbas: Eğer bir kadın yanlız uyuyorsa, bu bütün erkekler için büyük bir utançtır.
Alexis Zorbas: Tanrının koskocaman bir kalbi vardır ama bir günah var ki onu asla affetmez.... eğer bir kadın bir erkeği yatağına çağırır da erkek gitmezse! işte affedilmez günah. biliyorum çünkü bunu bana tanıdığım yaşlı ve çok bilge bir türk söylemişti.
Basil: Bir türk mü? Ve sen, bir yunanlı, ona inandın?
Alexis Zorbas: Ben yıkanmaya gidiyorum.
Basil: Ben türklerle yunanlılar hiç konuşmaz diye biliyorum... bildiğim kadarıyla konuşmazlar, sadece savaşırlar... bana hiç savaşa gitmediğini söyleme.
Alexis Zorbas: böyle aptal konulardan hoşlanmıyorum.
Basil: ülken için savaşmanın neresi aptalca anlamadım?
Alexis Zorbas: affet beni ama patron, bir öğretmen gibi konuşuyorsun. bir öğretmen gibi düşünüyorsun? nasıl anlayabilirsin?
Basil: tabii ki anlayabilirim.
Alexis Zorbas: aklınla evet. şu yanlış, şu doğru diyorsun. ama her konuştuğunda, kollarını, bacaklarını, göğsünü izliyorum... onlar dilsizler. hiçbirşey söylemiyorlar. yani bu durumda nasıl anlayabilirsin ki?
Basil: bahane yaratıyorsun. bence sen ülkeni kafaya takmıyorsun.
Alexis Zorbas: Benimle böyle konuşma! Bak bana! Ülkem için senin tüylerini diken diken edecek şeyler yaptım ben! İnsanları öldürdüm, köylerini yaktım, kadınlara tecavüz ettim! Neden? Çünkü onlar türktü, ya da bulgardı! İşte böyle saçma sapan aptal biriydim ben. Şimdi birine baktığımda, herhangi birine, iyi mi kötü mü diye bakıyorum. türk mü, yunan mı zerre kadar ilgilenmiyorum. sonuçta iyi ya da kötü, fark ne? hepimiz aynı şekilde sonlandıracağız bu hayatı: Solucanlara yem olarak.

* sağır bir adamın kapısını sonsuza kadar çalabilirsin!

kadınların hiç kapanmayan bir yarası vardır

"ne makine şu insan be , içine ekmek , şarap , balık , turp koyuyorsun, iç çekmeleri , gülüşler ve düşler çıkıyor. imalathane! sanırım beynimizde konuşan bir sinema var"

* Tamam dışarı çıkalım, hem tanrı orda bizi daha rahat görebilir.

* Basil: lütfen ben bela istemiyorum.
Alexis Zorbas: Hayat zaten belanın kendisidir! belasızlık ölümdür! hayat uçkurunu çözüp bela peşinde koşmaktır!

* Ben erkek değil miyim? ve bir erkek aptal değil midir? ben erkeğim, yani evlendim. kadın, çocuklar ev, hepsi. büyük bir felaket!

Hiç yorum yok: