Les Traducteurs

 Les Traducteurs



Sırlar KİTABI
Fransız Filmi
imdb:6,5 (Underrated - hak ettiği değer verilmemiş) 5bn(oy)
(Filmin meslek grubu teması çevirmelik. Filmin Türkçeye çevirilmiş adı ironide tavan yapmış durumda: kepazelik...
Ne alaka "Sırlar Kitabı"
Fecaat Türkçeye çevrilmiş ilk üç film:
(ota bota) KÖSTEBEK ( Donnie Brasco - The İnsider - The Departed - Tinker Tailer Soldier Spy - imperium...
Bir de ilk ikisi Al Pacino filmi... )
Warlock - Varlık
Cool Running - Üşütük Popolar
(İ.ne Kovboylar olayına hiç girmedim)
The Translators (A.K.A. Dünya Çapındaki bilinen adı - Malum kaynaklardan indira gandi yapanlar için önemli :) )



2019 filmi. (Bakın burası ÇOKOMELLİ ... 2020 sineması ne kadar berbat ise 2019 sineması bir o kadar sinematografik olarak muhteşem bir yıl)

BU film  Sinema - Edebiyat buluşması açısından başarılı eserlerden biri.

Sinema - Edebiyat buluşması hakkında:
Ben Sinema - Edebiyat buluşması olarak Kitap uyarlamalarından çok başka bir algı ile filmleri bu klasörde değerlendiriyorum.
Drama filmlerinin bir alt gruplandırmasında blogumda mutlak her yılın değerlendirmesinde bununla ilgili de bir bölüm açarım:
Bakınız:
2019 Sineması Değerlendirmesi
https://kilavuzkarga.blogspot.com/2020/05/2019-ylnn-en-iyi-filmleri.html

Tõde ja õigus - Truth and Justice (Gene 2019 filmi)
Bir rus edebiyatı eseri okuyormuş tadında bir filmdir msela. Duru bir anlatımı vardır ve karakterler psikolojik olarak derinlemesine seyirciye sunulur) 2018 Alfonso Cuarón'un Roma'sı da buna iyi örnektir.

Bir de Edebiyat Dünyası çalışanlarına dair filmlere de ben Sinema Edebiyat buluşması diyorum.
Örnek:
Can you ever forgive me 2018 (Biyografi yazarının biyografisi)

Bazen filmin teması içinde ya da vurucu sonunda kitap yer alır: En iyi 10 Alman filminden biri olan
Başkalarının Hayatı (Das Leben der Anderen) filminde olduğu gibi. Ben buna da Sinema - Edebiyat buluşması klasörüne dosyasına koyuyorum sinema dağarcığımda.
The Reader filmini de buna bir başka örnek olduğunu düşünüyorum.

Sürekli ani değişimler yapan amiyane olacak ama ters köşeye yatıran filmlerden.
İzlyende, Wesley Sneijder'ın kaleciyi bir sağa bir sola yatırdıktan sonraki VOLKAN bakışları yol açan filmleri seviyorum.
Bu filmin bu konuda da çok başarılı olduğunu söyleyebilirim.

2019 sineması şaşırtmadı beni.
2020 sinema konusunda öyle kötü bir yıl ki ben hep iyi film üzerinden yazılar yazmaya çalışırken, bu yıl aldığım bir karar ile "KÖTÜ FİLM NEDİR" üzerine de kafa yormama yol açtı.
Hala daha 2019 ve öncesinden izleneybıl bir şeyler bulmaya çalışıyorum ve beğenince tavsiye ediyorum. 

Hiç yorum yok: