Ölmek isteyene Ölmek Yok

The Grey 2011
imdb69

* Ölmek isteyen, Babanın yazdığı ölüm şiirini kafaya takmış (bu gün yaşa ve öl), Eşini büyük ihtimalle kanserde kaybetmiş... Ama bir uçak kazası sonrası Alfa Kurda dönüşmesi ve hayata sarılması, yaşama mücadelesi vermesi...

Kesinlikle altta adı geçen, avam "Safe" filminden görüntü, casting, anlatım ve derinlik olarak üst bir filmdir... Ama bu iki filmi üst üste izledim ve lanet olsun bana ben Safe'i tüm klişelerine rağmen daha çok sevdim...

* Jack London'ın Beyaz Kurt'u da (çok eskiden okudum) böyle bir şey değil miydi!

* Filmin en bombası, Alfa Kurdun gönderdiği Omega kurt "dışlanmış kurt" ile, Bizim ekibin Alfa Kurdunun devirdiği adam (Omega sayılır o da, çünkü diğerleri de ona karşı tavır alıyorlar) örtüşen ve birbirine göndermelerin olduğu sahne çok çok iyiydi...

* Filmin devamlılık (duygusallık) malzemesi toplanan cüzdanlar...

* (Önce Yönetmen Sonunu seyirciye bıraktı sandık) Filmin seyirciye bırakılmayan finali 8 dakikalık sırf yazı akan jenerikten sonra (bu da moda oldu... hadi jererikten sonra filminle dalga geçersin eyvallah, küçük bir espri eklersin tam not, çıkarılan sahneleri, çekim hatalarını koyarsın o da olur... sen koca filmin sonunu neden yazıların arkasına saklıyorsun... Hangi kanal bunu sonuna kadar verir şaşarım!.. Alt yazıda uyarmadığı sürece izleyenler de bilemez!... Sinema Salonu zaten boşalır... Sevmedim!









Safe 2012
imdb66

= The Leon'un Tetikçi ve Kız fenomeni, Cehennem Silahı serisinin İntihardan dönem ölüme karşı pervasız Dedektifi, İki Mafyayı birbirine düşürerek sıyırma babında Akira Kurusawa abimizin bulduğu, Sergio Leone'nin geliştirdiği ve benzerlerini gördüğümüz şu yapımlar:

Bin klişeli filmde bir tane klişe acımasızca katledilmiş, iyi de yapılmış:

Şu finale yakın esas oğlanla ile en kötü'nün uzun uzun dövüştükleri bir sahne olur ya (bunun temelinde de Bruce Lee ile Chuck Norris'in falan olduğunu düşünürüm yoksa kovboy filmlerinde düellolar birkaç saniyedir) bu filmde böyle bir ortam olur ama tıpkı İndiana Jones'un Kılıç çeken adam karşısındaki süre kadar çabuk geçer sahne... İşte buna bayıldım resmen ...

* Filmin devamlılık esprisi "Sayılarla aranızın iyi olup olmaması"

Hiç yorum yok: